Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)

Go down 
+4
DeusNoctis
SwedishKuriboh
Temariebbe
Musse
8 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 EmptySøn Nov 04, 2012 4:31 pm

Jag hoppas verkligen att alla har skickat in sina provspelningar nu, för rollistan kommer upp klockan 18.00 IDAAAAAAAG! Shocked
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 Empty
PosteTema: Rollistan   Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 EmptySøn Nov 04, 2012 5:00 pm

Okej, då var tiden kommen. Innan vi går vidare till rollistan (fast du har väl redan tjuvkikat, eller hur, du, din lilla...), så vill jag bara säga tack till alla er som provspelat. Ni gjorde verkligen ett fantastiskt jobb och det var då inte lätt att ta dessa beslut, men... här har ni resultatet:

Sora - TruEchoo
Kalle - Berethead
Långben - SwedishKuriboh
Riku - Princecid
Kairi - lorlifi
Roxas - Princecid
Axel - Ahturos
Ansem - SwedishKuriboh
Marluxia - Zingborg
Xion - xMarinePearlx

...hallå? Här nere! Grattis till alla er som kom med... och tack! Ni är fortfarande med och tävlar om att bli YouTube's nästa toppmodell. Men nu till det roliga! Saker.

I svaret nedan hittar ni det uppdaterade manuset som förhoppningsvis låter lite mer naturligt nu. Men jag litar på ert omdöme och skulle det inte passa eller om ni har en annan idé, så har jag inget emot att ni formulerar om era repliker.

Det blir ingen deadline. Jag menar, vad ska jag göra om du inte skickar in dem? Leta upp din adress på Eniro och skicka ett kuvert gjort på gammal ost? Nej, nej, nej, nej... men om jag inte har replikerna innan den 16 december så är det full möjligt att ditt namn dyker upp på vad jag kallar; "THE LIST OF SHAME", och då kommer alla veta att det är DITT FEL att videon inte blir klar till jul. Och då kommer Jack Skellington gråta...!

...och just det! Är du osäker på hur du ska uttala något av namnen? Vid namn nämns ju Kalle, Sora, Långben, Vexen, Naminé, Kairi, Axel och Xion. Kolla då in den här videon: [You must be registered and logged in to see this link.].

När ni är klara, skicka då replikerna till min e-mail; Berethead (at) gmail.com. Se till att materialet är i antingen .mp3 eller .wav format och är inspelat i stereo. Kom ihåg: Stereo. Det är viktigt.
Utöver det så önskar jag oss alla lycka till. Och tack så hemskt mycket för att ni ville vara med! Yay! Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 Silly


Sist endret av Berethead den Søn Nov 04, 2012 5:07 pm, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 Empty
PosteTema: Replikmanus   Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 EmptySøn Nov 04, 2012 5:00 pm

Replikmanus



ANSEM
Denna värld har fångats upp... och är nu bunden till mörkret.

RIKU
Vi kan inte låta rädslan styra oss. Jag är inte rädd för mörkret!

MARLUXIA
Du förstår, här, inom dessa väggar, är minnas att glömma, och glömma att minnas. För detta, är Slottet Glömska.

KALLE
Kalle.

LÅNGBEN
Långben.

SORA
Sora.

LÅNGBEN
En för alla, alla för en!

AXEL
Har du verkligen glömt att i allt mörker så gömmer sig ett ljus? Du verkar ju inte ens komma ihåg att du glömt!

SORA
Mitt hjärta må vara svagt, men det är inte ensamt!

RIKU
Vexen skapade mig. Av dina minnen. Jag är bara en kopia.

ANSEM
Varje ljus skall slocka, varje hjärta slukas i mörkret!

ANSEM
Av mörker är det kommet och av mörker skall det åter varda!

SORA
Jag gav mitt ord att skydda Naminé! Mina minnen kanske är falska, men löftet jag gav, det är riktigt!

RIKU
Ni måste fly! De Hjärtlösa kommer!

SORA
Aldrig att du får ta Kairis hjärta!

KALLE
Vänta!

KAIRI
Sora!

KALLE
Sora! Sora!

-------------------------------------------

AXEL
Jag har det!

ROXAS
Va? Har vadå?

AXEL
Nästa gång vi får ledigt, så drar vi till stranden.

XION
Stranden? Varför det, Axel?

AXEL
Vadå, är det nåt fel på att vilja göra något annat då och då?

XION
Får jag... följa med?

ROXAS
Det är klart du får, Xion!

AXEL
Och det blir hur kul som helst. Tro mig!

XION
Visst, okej... så gör vi.

Til Toppen Go down
Princecid

Princecid


Antall Innlegg : 18
Join date : 11.10.2012
Age : 34

Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 Empty
PosteTema: Kingdom Hearts TGS 2012 trailer    Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 EmptyMan Nov 05, 2012 3:53 pm

Härligt, kul att man fick 2 roller att spela! Riku och Roxas, lite överaskad eftersom att du inte skickade ett svar på tvitter eller via mail men det gör detsamma. Jag antar att jag kanske är lite mer lämpad att spela som Riku eller Roxas antar jag? Hursomhelst, jättekul att få vara med, ska göra mitt allra bästa när jag väl får nya micken nu i veckan!
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Princecid?feature=mhee
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 EmptyMan Nov 05, 2012 4:17 pm

Jo, eh- riktigt ledsen för det, Princecid... det blev lite stressigt igår. Jag lovar att skicka ut mejl under kvällen. bounce
Til Toppen Go down
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 EmptyMan Nov 05, 2012 8:45 pm

Nu först läste jag hela ditt casting-inlägg, Berethead! Du har... ett väldigt intressant sätt att formulera dig på! I like it! Very Happy

Väntade mig verkligen inte att jag skulle få spela Långben, måste jag erkänna... men kul att du gillade den! ^^

Ska se till att spela in dem före din inte-deadline så slipper vi ostkuvert och gråtande skelett (skelett har inga tårkanaler)! scratch

Diggar Kuriboh:n du klämde in där, förresten! Nice touch! geek



Edit: ZOMG, tresidorstråd! Den här tråden måste vi ju rama in, för den är härmed legendarisk! santa
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 EmptyMan Nov 05, 2012 11:20 pm

...och nu vet ni varför jag inte borde dricka läsk. silent

He he, faktiskt så var den enda som provspelade för Långben. Neutral Win by default, liksom. Men är du inte nöjd så kan jag ju alltid ta över... tongue

Skelett har inga muskler heller, men det hindrar dem ju inte från att stå upp emot Han-Man!

(Grattis, Kurre! Du är den första personen som har fått skriva det första inlägget på den första tredje sidan på Studio Scenario. Du har förtjänat denna stjärna. Like a Star @ heaven )


Sist endret av Berethead den Tir Des 25, 2012 6:30 pm, endret 1 gang
Til Toppen Go down
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 EmptyMan Nov 05, 2012 11:31 pm

Så pass... men nja, jag kan nog köra på ändå (jag menar, han har ju bara en replik, så det lär ju inte störa så mycket)! Razz

Ah... men om du kollar noggrannare på Skeletor (som jag antar att du syftar på nu) så ser du att bara hans ansikte är skelett, medan resten av hans kropp tycks ha all hud och muskler som den genomsnittliga blå muskelmannen! XD

*le gasp*... en stjärna? For me? Oh, you're too kind! Sad <---totally glädjetårar, BTW
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 EmptyFre Des 14, 2012 1:16 pm

Så där, ja! Nu har jag fått in alla repliker och redigeringsbiten lider mot sitt slut. Trailern borde vara redo för uppladdning under nästa vecka. Smile
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 EmptyOns Des 19, 2012 11:02 am

Så där, gott folk! Då var den klar.

Til Toppen Go down
Sponsored content





Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)
» Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag
» Ranma ½ Svensk Dub Audition
» Kingdom Hearts 1 - Avsnitt 2 [Swedish] (Complete)
» *AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Auditions-
Gå Til: