Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Spectacular Spiderman Swedish

Go down 
AvInnlegg
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Spectacular Spiderman Swedish Empty
PosteTema: Spectacular Spiderman Swedish   Spectacular Spiderman Swedish EmptyTor Jan 03, 2013 2:00 am

Ja gällande min dubbning av den här showen. Jag tänker dubba allt jag kan av den. Men jag klarar det inte själv. Jag menar inte bara röster utan även musik och ljudeffekter. Hittils skaffar jag ljudeffekter från showen själv, klipper dom som går att använda inte mycket där jag behöver hjälp med för det är ett petigt jobb. Gällande musik. Musik för fightscener är enkelt jag har det klart. Jag använder musik från Spindelman spel som. Spindelmannen till PS1, Enter Electro, filmspelen, Web of Shadows, Shattred Dimension och Ultimate Spiderman. Musik som är svårt är dock vardags stämningarna som skolan, lab, hemma hos Peter. Eller annan pop musik som spelas ibland. Jag är inte så bra på dom. Så om ni har förslag på musik ni kan som passar till sådana här situationer så snälla nämn dom så vore det till stor hjälp.

Jag tänker skriva upp fler saker här när jag behöver hjälp med saker gällande dubben, som röster eller annat.

Avsnitt 1:
Röster: MewDenise som Faster May är allt som är kvar.


Sist endret av Ahturos den Lør Jul 12, 2014 10:59 pm, endret 1 gang
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Spectacular Spiderman Swedish Empty
PosteTema: Re: Spectacular Spiderman Swedish   Spectacular Spiderman Swedish EmptyLør Feb 09, 2013 4:02 pm

Uppdatering: Spektakulära Spindelmannen Avsnitt 1

()=förmodligen

Totalt Röster:
Spindelmannen/Peter Parker - Ahturos
Alex O´Hirn – battleamore Klar
Flint Marko – polkagrisar Klar
Hammerhead – Princecid Klar
Eddie Brock – Kurvos Klar
Sally – Peregrina Klar
Flash Thompson – SwedishKuriboh Klar
Faster May - MewDenise
Anna Watson - JKchan Klar
Curt Connors - xRemRooodx Klar
Marta Connors - MewDenise Klar
Randy Robertson – Lampedaman Klar
Dr Aaron Warren - Zingborg Klar
Gwen Stacy - lorlifi Klar
Harry Osborn – DisneyTLK110 Klar
Gammen/Adriam Tomes – Zingborg Klar
Norman Osborn – SwedishKuriboh Klar
J Jona Jamseon - battleamore Klar
Doktor Ocktavius – Princecid Klar
Montana – Lampedaman
Tomas L Lincoln/Tombstone – xRemRooodx
Bi Roll Polis Kvinna – LivviKIN Klar

Jepp då är det dags för att försöka göra ett helt avsnitt av den här serien, flest röster och mest jobb och mest krävande för alla mina vänner som dubbar här. Jag försökte förut att bli klar redan i Mars med att få in allas röster men det kan nog bli lite knivikt så det här blir ytterligare ett "klar tills klar" projekt.

Så vad hoppas jag på för framtiden? Jag är osäker och tveksam på att jag kan hålla på med hela avsnitt. Det är för mycket jobb just nu och med tanke på dom som är med. Så efter avsnitt 1 är det endast strider eller specifika scener i varje avsnitt jag gör igen. Föra året 2012 hade vi nöjet att se Shocker, Electro och Green Goblin. I år hoppas jag på Sandmannen, Rhino och Doktor Ockopus.
Det blir inga lätta att göra bl.a. Rhino är en av seriens längsta strider hela 10 minuter. Ocktopus två strider är totalt också 10 minuter. Sandmannen blir i det här fallet den lättaste att göra. Så det är mitt fokus så fort dessa röster har skickat in för avsnitt 1 så ska vi sätta igång att förbereda dessa tre strider. Kanske för en till Spindel-November. Jag gillar det namnet  jocolor

Tack och åter tack till alla som är med och dubbar, det hade inte varit möjligt utan er.
Och SwedishKuriboh som hjälper till med översättningarna.

Musik lista för avsnittet. Där det inte står något är det antingen tyst eller orginal ljud. Räknas i minuter.
00:14 - 00:45 Spiderman Theme Marvel vs Capcom 3.
00:54 - 01:11 Hangar 18 Spiderman Enter Electro.
00:55 - 01:40 Overworld Theme 2 Ultimate Spiderman Game
01:41 - 01:50 Goop Everywhere Web of Shadows
Intro
02:52 - 03:03 Ducktales OST (Själv namngivet)Morning
03:04 - 03:47 Ducktales OST Lonely
03:48 - 04:06 Sinister Science Spiderman Shattred Dimension
04:07 - 04:41 Everybody Wants to be a Cat Instrumental George Bruns


Sist endret av Ahturos den Lør Jul 12, 2014 11:04 pm, endret 1 gang
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Spectacular Spiderman Swedish Empty
PosteTema: Re: Spectacular Spiderman Swedish   Spectacular Spiderman Swedish EmptySøn Mar 10, 2013 9:25 am

VIKTIG NYHET: Okej ett problem har kommit. Utan varning har Shocker andra striden och GreenGoblin striden blivit blockerade i hela världen. Men dom är kvar och jag har inte fått något straff pågrund av dom. Men jag vill bestrida påståendet men vet inte vilket jag ska välja bland alternativen. Kan någon säga vilket jag borde ta då man inte kan skriva specifikt till dom? Min youtube står på Svenska BTW. Jag har hittils bekräftat deras påstående vilket inte rä dåligt va?

Nästan alla dom andra klippen har fått tredjeparts varning, dom är kvar och går att se på. Mina lösningar på problemet är dock enkla men det kommer ta tid. Första är att ladda upp dom spegelvänt och se hur dom tar det, med ikon och allt i hörnet. Andra att gå till dailymotion vilket tog 5 sekunder att skaffa konto på och Spectacular Spiderman avsnitt verkar finnas där utan problem så jag kommer försöka ladda upp där i framtiden om det inte går på youtube längre. Men jag vill inte testa än för att jag vill helst ladda upp klippen jag redan gjort när jag har förbättrar dom. Men jag kan nog ta och pröva iallafall. För jag vill inte ha avsnitten bara på min dator. Men tro mig jag ger mig inte. Om så jag bara kan ladda upp ljudet så räcker det för mig. Jag fortsätter dubba Spectacular Spiderman.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Spectacular Spiderman Swedish Empty
PosteTema: Re: Spectacular Spiderman Swedish   Spectacular Spiderman Swedish EmptyLør Jul 12, 2014 11:08 pm

Uppdatering här efter över ett år. Avsnitt 1 närmar sig att avslutas. Saknas dock 2 viktiga röster. Och dom båda kan vara upptagna under sommaren så därför osäkert när jag kan börja jobba på avsnittet igen. Dock kan det hända att jag börjar jobba med det jag har så får vi se. Jag är glad att när avsnitt 1 är klar följs det av en förkortning av avsnitt 4 som är ungefär halva avsnittet. Sen är det fritt fram att börja på framtida avsnitt. Samt när jag har tid så kommer jag redigera om avsnitt jag har laddat upp förut med dålig redigering. Som mina allra första dubbningar av Spectacular Spiderman. Det lär inte behövas några nya repliker. Gör de det så säger jag till. Musik och ljudeffekter har jag kunnat sätta nu senaste tiden så där är det lugnt.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Spectacular Spiderman Swedish Empty
PosteTema: Re: Spectacular Spiderman Swedish   Spectacular Spiderman Swedish EmptyFre Des 26, 2014 10:04 am

Ny Uppdatering.

1 Gamen: Klar Hela avsnittet.

2 Elektro. I Arbete: Strid 1 - Redigeras
Strid 2 - Redigeras

3 Lizard. I Arbete: Strid 1 - Redigeras
Strid 2 - Rollsätta Billy Connors, tar audition eller plockar en att dubba

4 Shocker. Klar 75% av hela avsnittet blev gjort.

5 Sandmannen. I Arbete: Strid 1 - Gör om repliker och redigering
Strid 2 - Gör om repliker och redigering

6 Rhino. I Arbete: Hela striden - Gör om repliker och redigering

7 GreenGoblin. Klar Klippt version av Striden

8 Oktopus. I arbete Strid 1 - Rollsätter små roller
Strid 2. Rollsätter små roller

9 Goblin igen. I arbete och fundering Strid plus Harry scen

10 Svarta Katten. I Arbete Strid omredigeras

11 Onda Sexan. I arbete och väntas till 2017

12 Svarta Dräkten. Klar Klippt version av striden med svarta dräkten

13 Venom. I arbete Strid 1 - Redigeras
Strid 2 - Samla in repliker
Strid 3 - Samla in repliker

Tack för allas underbara insatser. Ser fram emot att göra klart dom här avsnitten en efter en nu under året.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
Sponsored content





Spectacular Spiderman Swedish Empty
PosteTema: Re: Spectacular Spiderman Swedish   Spectacular Spiderman Swedish Empty

Til Toppen Go down
 
Spectacular Spiderman Swedish
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Swedish Spectacular Spiderman Fan Dub Green Goblin Episode 7 Full Fight
» Kämpfer Abridged-auditions! (Swedish dub)
» Swedish Discord
» Swedish Thread
» If Uno was an Anime Swedish

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Auditions-
Gå Til: