Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 33
Bosted : Uppsala

Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar Empty
PosteTema: Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar   Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar EmptySøn Mar 10, 2013 9:46 am

Okej så jag får ingen ro fören jag har skrivit detta. Som det verkar kommer inte säsong 2 till Sverige. Varför bryr jag mig? För att det finns många svenska fandubbare och Norska också vad jag har sett ni i Poly har ju dubbat hela första avsnittet som gillar serien. Så hur vore det om alla intreserade nämner klipp som dom skulle tycka vore roliga att dubba. Jag har ju gjort Discord och älskar att göra honom även om jag inte tycker mig passa att låta som honom så är det agerandet jag känner att jag får rätt. Jag har ställt upp att spela Discord i några dubbningar med Livikin som gör Fluttershy och ibland Pinkie Pie. Det vore kul att göra alla dom 6 labyrint scenerna med varje huvudpony. Så jag är nyfiken på vem vill ta sig an Appeljack? Hon är den som saknas för än så länge har vi några som kan göra Twillight, några känner jag nog som kan göra Pinkie förutom LiviKin om det kan ge variation. Rarity har än så länge prövats av lorlifi och så Rainbowdash gjordes utmärkt av eosbrilinhi. Så vill folk ställa upp att göra scenerna så finns jag till deras förfogande. LiviKin är den som ska hålla i att dubba MLP för det mesta så ta upp sakerna med henne. Hon och jag har kommit överräns om det. Vi vill gärna att alla intreserade att göra röster kommer och säger en karaktär dom vill göra.

Men då nu jag tycker inte vi ska börja fandub hela avsnitt. Inte alla iallafall. Finns några få som vore roliga att se dubbade men kanske med en liten twist. Inte riktigt att göra en Abridge men kanske att ha lite roligt. Låt mig ge exempel. SPOILERS!!!

Putting your Hoof down: För er som har sett den har ni sett Hulk tv serien referensen? Ja där vore det kul att använda musik från Hulk tv serien som jag har nämnt till LiviKin. Specielt när Fluttershy blir arg.

Nightmare Night: Å när Luna kommer tillbaka, vad för twist kan man göra där? Jo man tar till Nightmare before Christmast musik. En pony version av This is Halloween. Extra kul då jag inte har sett en svensk version av sången. Kanske hoppa in direkt på att vissa Luna firandet av den kvällen istället för att gå normala vägen hihi. Ha kul helt enkelt.

MaredoWell: Okej den där Darkwing Duck/Batman ponyn? Ja kan vi hitta på ett svenskt namn? MörkeSTÅ-r för bra? XP Okej den var usel men Mare-Do-Well? Haha på den med. Okej så använd Batman musik och antingen Spindelman eller Stålmannen musik för Rainbow.

Sen såklart är alla sånger något att se fram emot. Vad har ni för förslag, vilka scener vill ni se? Finns det något helt annat kul ni vill göra med MLP FIM? Var inte blyga nu bara skriv så kan vi alla BRAINSTORMA!!!


Sist endret av Ahturos den Fre Mar 15, 2013 9:32 am, endret 1 gang
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
LivviKin

LivviKin


Antall Innlegg : 46
Join date : 14.12.2012
Age : 29
Bosted : Yxlan

Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar Empty
PosteTema: Re: Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar   Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar EmptyOns Mar 13, 2013 2:13 pm

Som jag nämnt till dig tidigare så älskar jag den här idén, av att alla dubbare som är fans av MLP, ska ta initiativ och göra några roliga småklipp från säsong 2 och 3! Jag skulle himla gärna dubba sånger, mitt enda problem är ju då att jag inte är en så himla bra översättare, men folk har varit otroligt vänliga och erbjudit sig att hjälpa mig med översättning av sångtexter och annat...

Hur som helst, så ska jag just nu fokusera på att göra klart vår dubb med Discord och Fluttershy, samt så ska jag dubba några klipp ifrån Putting your hoof down och Hurricane Fluttershy, vilket jag ser fram emot!

Dessutom har jag tänkt att dubba [You must be registered and logged in to see this link.] Den här scenen! Men då behöver jag någon som kan hjälpa mig och ställa upp som Rarity's pappa! Det behöver inte vara en så seriös röst, utan snarare bara att man slänger in någon fiffig liten dialekt till honom, så som jag tänkte göra på mamman! Om någon är frivillig, lend me a message. :^)

Tills vidare tänkte jag bara göra lite random kortklipp som jag tänkte dubba, med bara någon replik eller två i ett klipp, som bara kommer att vara några sekunder... Just för att jag vill använda det knepet för att prova på alla mane 6 röster! Jag tycker om att testa mina gränser... XD Och ni som tycker om MLP får gärna titta in till min kanal senare och tycka till om mina röster, hur jag skulle kunna göra dom bättre och vad som låter bra med dom!
Tack på förhand allihopa!
Det här ska bli superskoj att göra, särskilt om fler vill hänga på!
Til Toppen Go down
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 33
Bosted : Uppsala

Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar Empty
PosteTema: Re: Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar   Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar EmptyOns Mar 13, 2013 6:44 pm

Å Hurricane Luttershy. Behöver du en YEAH!! Pony? Å tänkte du pröva på Rarity eller Sweetiebell? Jag kunde om ingen annan gör det ställa upp som Raritys bond pappa typ hur man nu ska säga om sättet han pratar på. Ja vi får se vilka som också vill dubba några av Mane 6.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
lorlifi

lorlifi


Antall Innlegg : 16
Join date : 15.10.2012
Age : 31
Bosted : Göteborg

Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar Empty
PosteTema: Sv: Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar    Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar EmptyTor Mar 14, 2013 9:29 pm

ÅH! JAAAA! :'D

Det vore så kul att kunna göra några episoder Wink
Jag vill gärna få försöka som Rarity igen om jag får! Hennes karaktär är så härlig tycker jag och speciell..

Så om jag får vara med så skulle jag bli jätteglad Om du vill göra nåt klipp innan jag far iväg till Japan så år du höra av dig Smile

Kram
Sofia
Til Toppen Go down
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 33
Bosted : Uppsala

Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar Empty
PosteTema: Re: Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar   Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar EmptyFre Mar 15, 2013 9:44 am

Ja LivviKin är den som ska vara mer eller mindre ansvarig för MLP dubbningar och jag har föreslagit dig redan så du verkar få dig en ljus framtid där du kan vara Rarity Sofia. Det är bara för oss att se vilka fler som kan tänka sig vara resten av rösterna. Det mesta pekar på lite Discord klipp som sagt hihi. LivviKin föreslog att göra alla "korruptioner" av dom huvud sex ponysarna. För vi vill ju inte överdriva att göra hela avsnittet påengång. Vi har gått om tid att förbereda oss.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 33
Bosted : Uppsala

Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar Empty
PosteTema: Re: Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar   Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar EmptyOns Mar 20, 2013 10:36 am

Okej jag kan inte få nog av spänningen att göra Discord i framtiden. Nu funderar jag på en massa Disney Sånger Discord stil.
Havet är djupt till Kaoset är kul. Ja ni kan föreställa er.
Du är bara nummer två - Jag är Discord. Ja ännu mer knas och skoj.
Bli vår gäst - En kort version men vore nog en rolig scen.

Vilka Disney sånger skulle ni tycka vore roliga att ändra texten och ponyfiera? Se den här kanalen om ni vill få idér.
[You must be registered and logged in to see this link.] den här personen är anledningen jag började titta på MLP FIM. Jag menar Disney kom igen. MLP är bara ett fotspår jämnförelse hur mycket jag gillar Disney XP
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
Twistermon

Twistermon


Antall Innlegg : 32
Join date : 12.01.2013
Age : 35
Bosted : Sverige

Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar Empty
PosteTema: MLP Friendship is Magic Säsong 2 Alternativa dubbningar   Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar EmptyMan Mar 25, 2013 8:02 pm

Låter som en rätt bra idé! :-)
Undra om man kan göra provaudition för dem röster jag kan?
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Twistermon
Sponsored content





Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar Empty
PosteTema: Re: Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar   Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar Empty

Til Toppen Go down
 
Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!)
» Flera återkommande röster sökes till Yu-Gi-Oh Abridged, säsong tre!
» En Kort My Little Pony Dub med Discord Svenska (Stängd)
» My Little Pony - Cheese Sandwich Confession Song
» My Little Pony: Friendship Is Magic - Swedish fan-cast FULLY CASTED!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Auditions-
Gå Til: