Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag

Go down 
+6
SwedishKuriboh
GAMEMANYEEE
JKchan
Princecid
A_B_C_GX
Ahturos
10 posters
AvInnlegg
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag Empty
PosteTema: Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag   Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag EmptyLør Nov 16, 2013 11:55 am

Så en vän till mig på youtube [You must be registered and logged in to see this link.] vill dubba detta spel. Jag kommer uppdatera här åt honom när han ger mig mer information. Ni kan annars själva skriva och fråga honom om att få vara med. Så antar han bara sköter om redigeringen han har tydligen fixat all musik och så innan.
Alla intresserade får väl skriva här och meddela honom var för sig. Då kör vi och ser hur det här kan gå.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
A_B_C_GX




Antall Innlegg : 2
Join date : 16.11.2013

Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag   Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag EmptyLør Nov 16, 2013 3:47 pm

Precis som athuros skrev tidigare kan ni meddela mig antingen på det här forumet eller i ett privat meddelanden på youtube. Alla bidrag är uppskattade. Jag skickar replikerna när rollerna är bestämda.

Här är min mail: xxxx

Den här ikonen ✔ betyder att dubbningen för karaktären är fullkomligt klar.

Jag baserade redigeringen från den här videon: [You must be registered and logged in to see this link.]

Här är rollbesättningen:
Roxas                                  -                                    TruEchoo
Xion            -             JKchan
Axel           -               Athursos                
Saix
Xemnas                       -                           swedishkuriboh
Xigbar              -                        Athursos
Namine                -                                lorlifi  
Kairi                     -                Livvinkin✔
Riku                  -        Princepid  ✔
Mickey/Musse      -       Berethead  ✔
Ansem                  -                           swedishkuriboh
DiZ                                  -                   battleamore
Demyx                 -     GAMEMANYEEE        ✔
"berättaren"          -                           battleamore  
Xaldin                 -           polkagrisar    ✔                               
Luxord                   -                                     GAMEMANYEE     ✔
Zexion                      -              GAMEMANYEEE     ✔


Sist endret av shafirsabbag den Man Feb 07, 2022 7:07 am, endret 31 ganger
Til Toppen Go down
Princecid

Princecid


Antall Innlegg : 18
Join date : 11.10.2012
Age : 34

Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag Empty
PosteTema: kingdom-hearts-356-2-days-svensk-fan-dubbning   Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag EmptyLør Nov 16, 2013 7:19 pm

Hej jag heter Princecid och har jobbat med ahturos min dubbarvän och kollega ett litet tag nu.
Jag har spelat Kingdom Hearts spelen några gånger, fast bara 1:an och 2:an. Har dock även möjlighet att spela 356/2 Days också.

Jag har redan dubbat både Riku och Roxas i denna trailer gjord utav Berethead.
[You must be registered and logged in to see this link.]

Just nu håller han även på med trailern för första spelet vilket jag även är inblandad i.

Jag kan gärna hjälpa till att förverkliga detta projekt om du vill ha min rösthjälp?
Här är min youtube kanal du kan använda som referens.
[You must be registered and logged in to see this link.]

Om du vill lättast nå mig så skicka ett meddelande till min epost:
[You must be registered and logged in to see this link.]

Twitter:
[You must be registered and logged in to see this link.]
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Princecid?feature=mhee
JKchan

JKchan


Antall Innlegg : 18
Join date : 09.10.2012
Age : 31

Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag   Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag EmptyLør Nov 16, 2013 10:34 pm

Hejsan, jag heter Johanna och går under användarnamnet JKchan! Är ett stort fan av Kingdom Hearts, och hjälper mer än gärna till med kvinnliga karaktärer!

Jag använder en Samson Co3U mikrofon och min styrka ligger i min inlevelse. Har rätt bred range, och kan tänka mig att provspela för alla kvinnliga roller!

Här hittar du mina youtube kanaler;
[You must be registered and logged in to see this link.]

Om du lägger upp provspelningsrepliker provspelar jag mer än gärna! Lättast når du mig via min mail, [You must be registered and logged in to see this link.]


Sist endret av JKchan den Lør Nov 16, 2013 11:27 pm, endret 1 gang
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Jkchan
GAMEMANYEEE

GAMEMANYEEE


Antall Innlegg : 8
Join date : 19.10.2012
Age : 26
Bosted : Göteborg

Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag   Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag EmptyLør Nov 16, 2013 10:52 pm

Hejhej! Jag heter Calle, går under namnet GAMEMANYEEE.
Jag har inte dubbat eller så värst mycket, men varit med i en kompis Svenska fandub på Eddsworld!
[You must be registered and logged in to see this link.]  
Jag har inte den bästa kvaliten när det gäller ljudet, men har tänkt ut lite hur jag ska göra med det!

Jag skaffade faktiskt Kingdom Hearts 1.5 HD Remix för ett litet tag sen, och spelat det lite! Jag har sett en hel let's play på första spelet, och lite av en let's play (som han som gjorde den slutade med) av kingdom hearts 2!
Har inte sett NÅT av dom andra spelen, men tyckte om storyn i första spelet!

Du kan nå mig snabbast på Twitter, med tanke på att jag inte alls kollar min mail så ofta.
[You must be registered and logged in to see this link.]

Eller skicka meddelande på Youtube till mig! Du kan kolla in min kanal här:
[You must be registered and logged in to see this link.]

Detta låter som ett kul projekt, och jag är gärna med om du tycker jag passar som nån av rollerna!
Til Toppen Go down
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag   Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag EmptySøn Nov 17, 2013 2:01 am

Jag heter Mattias, känd på nätet som "SwedishKuriboh".

Är själv inget jättestort fan av Kingdom Hearts (har första spelet, men fastnade aldrig ordentligt för det), men var med i en fandub av en KH-trailer där jag spelade Ansem! =)
Detta betyder dock att jag inte är alltför bekant med vissa karaktärer, så om du kan ordna några bra repliker för provspelning så vore det till stor hjälp! ^^

Min vanliga YouTube-kanal, SwedishKuriboh, togs ner för en knapp månad sedan, men min backup-kanal finner du här: [You must be registered and logged in to see this link.]

Annars nås jag väldigt enkelt på min Twitter: [You must be registered and logged in to see this link.]


Ställer hemskt gärna upp, om det skulle behövas. Oavsett önskar jag dig lycka till med projektet! ^^
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
LivviKin

LivviKin


Antall Innlegg : 46
Join date : 14.12.2012
Age : 29
Bosted : Yxlan

Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag   Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag EmptySøn Nov 17, 2013 12:12 pm

Hej, mitt namn är Corinne, går efter användarnamnet LivviKin/livvian. Jag har spelat första Kingdom Hearts spelet, men också följt play-throughs och tycker om Kingdom Hearts en hel del. Jag har en roll som Kairi Berethead's Kingdom Hearts trailer på svenska, som troligen kommer ut senare i vinter.

Jag har en studio mikrofon med fin kvalité som jag spelar in i, jag har en vid range så jag lätt kan spela olika sorts karaktärer, och provspelar mer än gärna för dig, som möjliga kvinnliga roller samt pojkaktiga om det nu är nödvändigt. Jag kan åtminstone ge det mitt bästa försök om du senare lägger upp provrepliker, eller så kan jag ta det via mail? :-)

Här har du min YouTube kanal, om det skulle hjälpa. Men jag provspelar som sagt gärna.
[You must be registered and logged in to see this link.]

För övrigt kan du kontakta mig på min email, [You must be registered and logged in to see this link.]
Eller om inte annat, på YouTube PM. Tack på förhand, och lycka till med ditt projekt!
Til Toppen Go down
lorlifi

lorlifi


Antall Innlegg : 16
Join date : 15.10.2012
Age : 31
Bosted : Göteborg

Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag Empty
PosteTema: Rubrik: Sv: Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag   Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag EmptyTir Nov 26, 2013 6:46 pm

Hejsan Smile Mitt namn är Sofia och går efter användarnamnet lorlifi.
Jag har inte spelat Kingdom Hearts men jag känner till historien via mangaböckerna/serieböckerna.
Jag hade en liten roll som Kairi i Berethead's trailer av Kingdom Hearts 1.5 HD ReMix - Trailer
[You must be registered and logged in to see this link.]

Och jag anmäler gärna mitt intresse. Vill gärna provspela för alla kvinnliga roller för skojs skull Smile

Min Mic är en Samson Go Mic som jag tycker ger bra kvalité.

Du kan hitta mig både på youtube eller på min mail, [You must be registered and logged in to see this link.]
Tack på förhand och jag hoppas att du hittar det du söker Smile
Mvh
Sofia
Til Toppen Go down
LivviKin

LivviKin


Antall Innlegg : 46
Join date : 14.12.2012
Age : 29
Bosted : Yxlan

Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag   Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag EmptyLør Nov 30, 2013 7:51 pm

Tack för rollen som Kairi! ^_^ <3
Men jag ska göra om min audition för Naminé hade jag tänkt, det kändes som jag inte gjorde henne riktigt korrekt eftersom jag mest syftade på att få Naminé och Xion att låta olika. Så jag kör ännu en audition som Naminé och ingen av de andra, om det inte är försent!
Til Toppen Go down
TruEchoo

TruEchoo


Antall Innlegg : 34
Join date : 28.10.2012
Age : 31
Bosted : Åstorp, Skåne

Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag   Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag EmptyTir Jan 28, 2014 8:22 pm

Tack så mycket för rollen som Roxas Very Happy
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/1TruEcho
polkagrisar

polkagrisar


Antall Innlegg : 32
Join date : 09.10.2012
Age : 30
Bosted : Halland

Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag   Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag EmptyTir Jan 28, 2014 8:48 pm

Hej, jag är polkagrisar, eller Marcus D.
Jag är världens Kingdom Hearts nörd så jag tänker nog provspela på lite Organization XIII medlemmar. Skulle helst viljat testa Demyx (då han knappt har några repliker xD), men då han är tagen tänker jag nog försöka mig på Zexion och/eller Xaldin, kanske även Diz.

Jag håller just nu att öva förfullt på både på "Acting" delen i voice acting och att försöka vara mer aktiv i andras projekt, så det kommer nog ta ett tag innan jag skickar in något.

Min kanal: [You must be registered and logged in to see this link.] och mail: [You must be registered and logged in to see this link.]
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/polkagrisar
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag   Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag EmptySøn Feb 02, 2014 9:44 pm

Hej idé!! Eftersom vi har tema låten för KH spelandes i början av 358/2 days. Vad sägs om att vi fram till innan projektet är helt klart kanske gör en svensk dub på den? Jag skulle tro att kanske Matti eller Denise vore perfekta att sjunga sången. Vad tror ni? Vore det kul med en Svensk dub av tema sången för när den här dubbningen är klar?
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
A_B_C_GX




Antall Innlegg : 2
Join date : 16.11.2013

Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag   Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag EmptySøn Feb 09, 2014 1:09 pm

Ahturos skrev:
Hej idé!! Eftersom vi har tema låten för KH spelandes i början av 358/2 days. Vad sägs om att vi fram till innan projektet är helt klart kanske gör en svensk dub på den? Jag skulle tro att kanske Matti eller Denise vore perfekta att sjunga sången. Vad tror ni? Vore det kul med en Svensk dub av tema sången för när den här dubbningen är klar?

Intressant, det skadar aldrig att försöka. Är någon intresserad för det borde det gå.
Til Toppen Go down
LivviKin

LivviKin


Antall Innlegg : 46
Join date : 14.12.2012
Age : 29
Bosted : Yxlan

Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag   Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag EmptyMan Feb 24, 2014 5:55 pm

shafirsabbag skrev:
Ahturos skrev:
Hej idé!! Eftersom vi har tema låten för KH spelandes i början av 358/2 days. Vad sägs om att vi fram till innan projektet är helt klart kanske gör en svensk dub på den? Jag skulle tro att kanske Matti eller Denise vore perfekta att sjunga sången. Vad tror ni? Vore det kul med en Svensk dub av tema sången för när den här dubbningen är klar?

Intressant, det skadar aldrig att försöka. Är någon intresserad för det borde det gå.

Jag är intresserad om ni behöver sångröster. Very Happy
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag   Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag Empty

Til Toppen Go down
 
Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)
» Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)
» I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)
» Kingdom Hearts 1 - Avsnitt 2 [Swedish] (Complete)
» Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Auditions-
Gå Til: