Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Varen hälsade ni dödliga

Go down 
2 posters
AvInnlegg
GalenSvensk

GalenSvensk


Antall Innlegg : 15
Join date : 09.10.2012
Age : 30

Varen hälsade ni dödliga Empty
PosteTema: Varen hälsade ni dödliga   Varen hälsade ni dödliga EmptyTir Apr 29, 2014 9:59 pm

Hallå där små personer i mänsklig skepnad, jag insåg att jag varit medlem på det här forumet väldigt, väldigt länge men knappt skrivit någonting alls än mindre presenterat min sorgliga skepnad.

Jag använder namnet Galen Svensk eller Crazy Swede vilket är en referens till John Carpenters "The Thing". Och att jag är rätt vrikad i hjärnan. Jag är dessutom en sån där Stockholmare. Jag dubbade för första gången när jag var 4 eller 5 år gammal och det var en biroll i en dansk skräckkortfilm för barn. Det förstörde min barndom. Det och "Nötknäpparen och Muskungen". Jag har ingen aning om hur jag blev inblandad i det projektet men jag antar att det var för att mamma är vän med en framstående dubbare. Jag och nämnda dubbares barn är är ovänner. De vet förmodligen inte våra föräldrar om. Det var på en konfaläger. Numera tillber jag Oden. När jag var 12-13 blev jag ett fan av Littlekuriboh och gjorde ett gäng parodidubbningar. De var hemska. Hur hemska. Se "A Brand New Abridged Series". Så hemska.

Sen på gymnasiet, så i ren frustration när jag misslyckats kommunicera med en tjej jag var kär i så gjorde jag en svensk dubbning av Littlekuribohs "Naruto the abridged comedy spoof fandub series". Det blev uppskattat så det blev fler avsnitt. Och så en dubbning av "Dargon Ball Z Abridged". Sen kom SOPA och jag blev rädd och tog bort alla videor och blev av med alla mina prenumeranter.

Numera gör jag en helt egen parodi på Sailor Moon där humorn i stora drag går ut på att det är Fredrik Dolk som gör Maskerad Rosens svenska röst. Samtliga röster låter likadant.



Til Toppen Go down
MissMarsvin

MissMarsvin


Antall Innlegg : 18
Join date : 04.03.2014

Varen hälsade ni dödliga Empty
PosteTema: Re: Varen hälsade ni dödliga   Varen hälsade ni dödliga EmptyOns Apr 30, 2014 9:56 am

Vad spännande! Jag säger som jag har gjort innan, att du verkligen gjorde ett superbra jobb med att dubba serien till svenska! Very Happy

Att göra egna videor vid en så ung ålder tycker jag ändå är riktigt häftigt! Även om man är lite osäker i början, kan man ju bara bli bättre ju mer man håller på med det, för titta bara hur otrolig du är idag! ^w^

Så det var alltså därför du tog bort dina DBZA videor! :O
Det var lite synd, för det skulle ha varit väldigt kul att se dom! Jag hoppas verkligen att det går bra att vi gör ett nytt försök. >.<

Din Sailor Moon parodi är helt galet rolig, så jag ser otroligt mycket fram emot framtida avsnitt! 8D
Til Toppen Go down
 
Varen hälsade ni dödliga
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Velkommen! :: Introduksjon-
Gå Til: