Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 EVABRIDGED svensk fandub

Go down 
+3
Musse
LivviKin
GalenSvensk
7 posters
AvInnlegg
GalenSvensk

GalenSvensk


Antall Innlegg : 15
Join date : 09.10.2012
Age : 30

EVABRIDGED svensk fandub Empty
PosteTema: EVABRIDGED svensk fandub   EVABRIDGED svensk fandub EmptyLør Jun 21, 2014 4:56 pm

Hej gott folk!

Har en längre tid planerat att dubba Gigguk's parodi Evabrigded till svenska och har fått ok från Gigguk att göra det.  Very Happy 

Serien är avslutat och endast 4 delar. Del 4 är nästan 20 minuter så man kan väl säga att den är 5 delar egentligen. Men det känns som ett ganska överkomlig mängd avsnitt för ett sidoprojekt.





Så klart så kommer det behövas en hel fantastiska dubbare till det här projektet. I princip alla roller är lediga med undantag för Shinji och Shigeru (jag själv) samt Gendo (Akarnael). Översättningen håller jag på med just nu och skriver faktiskt ett riktigt manus och lägger faktiskt lite tid på det (till skillnad från Narutodubben där jag hittade på översättningar på studs).

Eftersom jag har en lång erfarenhet av att gå på provfilmningar och tycka att man gjorde dåligt ifrån sig och skulle vilja få en ny chans så får man skicka in två stycken auditions för samma roll. Man behöver bara skriva att man var missnöjd med sin första och vill göra ett nytt försök. Så klart får man skicka in auditions till flera olika karaktärer. Skriv bara i filnamnet vilken karaktär ni gör audition för. Gör ni ett andra försök så skriv "ANDRA FÖRSÖKET" i filnamnet.

Angående uttalet av karaktärernas namn kör vi på engelskt uttal. Hade det varit en seriös fandub av serien så hade jag nog velat ha det annorlunda, men det här blir lättare.

Skicka repliker till: [You must be registered and logged in to see this link.]

DEADLINE: 1 AUGUSTI
NY DEADLINE: 15 AUGUSTI

Rollerna som är lediga är som följer:
Misato
Rei
Ritsuko
Makoto
Fuyutsuki
Toji
Kensuke
Maya
General 1
General 2
General 3
Utroparen
Pilot
Seele Chef
Seelemedlem 1
Seelemedlem 2



Testrepliker:

MISATO
Shinji, du måste göra det! Hela världen hänger på dig! För att bara barn kan styra det jätterobotarna. FÖR ATT DET ÄR EN JÄVLA ANIME, DET ÄR DÄRFÖR!!

Alltså, det var den där gången när vi körde bort från en ängel, och han skrek så högt som en liten slampa

RITSUKO

Som chefsforskare på NERV är det mitt jobb att på måfå stå och strippa framför Eva:n. Min nya jätterobot gör mig så het!

Är det fortfarande ditt jobb att på måfå förföra småpojkar?

FUYUTSUKI

Jag är omgiven av idioter. Jag har ingen aning om hur människosläktet överlevt så här länge

REI

Oh, så bra. För att för mig ser det ut som att jag ligger naken, du ligger ovanpå mig med vad som verkar vara en erektion. Mina underkläder ligger utsprida överallt och du har just nått andra bas. Har jag missat något?

MAKOTO

Han är för tillfället avsvimmad i Eva:n. Dessutom, det verkar som lite av LCL:n har blivit ersatt av... urin

Ängeln det är en.

MAYA

A10 synaps synkroniserings nivån inverteras. Pulsen är i omvändning

Negativt, kretsbrytarna fungerar inte; signalerna blir bortstötta av nervnätverket!

TOJI

Och det är för att du förstörda halva mitt kvarter och fick min syster insatt på sjukhus!

Så vi har en smartskalle här. Ok nya killen, har du något annat smart att säga till mig?

KENSUKE

Han sa att din frisyr är otroligt homo!

UTROPARE

LYSTRING: Hela Tokyo är under monster attack nummer... 973. Om du fortfarande är dum nog att stå kvar på gatorna... VAD I HELVETE HÅLLER DU PÅ MED?! Spring! Spring för ditt liv!

GENERAL 1

1: Okej, jag har det! Koppar enhet: cirkulera kring målet och få er själva att se lika farliga ut som ett gäng hotfulla fjärliar. Tank bataljon, återuppta bombardemanget från ett stort avstånd likt dem fittorna ni är! Luftunderstöd, fortsätt att orsaka så mycket sidoskador på staden som möjligt utan att faktiskt träffa målet! Grupp Delta, ta av era byxor och börja strutta runt som ballerinor!

PILOT

Kommendör! Monstret ger oss ett helvete! Snälla, ge oss råd om vad vi ska göra!



LYCKA TILL!!  Very Happy


Sist endret av GalenSvensk den Tir Aug 05, 2014 2:47 pm, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
LivviKin

LivviKin


Antall Innlegg : 46
Join date : 14.12.2012
Age : 29
Bosted : Yxlan

EVABRIDGED svensk fandub Empty
PosteTema: Re: EVABRIDGED svensk fandub   EVABRIDGED svensk fandub EmptyLør Jun 21, 2014 6:52 pm

Jag är helt klart på! Very Happy Jag gör min audition så snart jag kan.
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

EVABRIDGED svensk fandub Empty
PosteTema: Re: EVABRIDGED svensk fandub   EVABRIDGED svensk fandub EmptyLør Jun 21, 2014 7:16 pm

Jag kanske provspelar för någon roll, men det verkar som att du glömde din e-mail adress.
Til Toppen Go down
Akarnael

Akarnael


Antall Innlegg : 15
Join date : 02.04.2014
Age : 37

EVABRIDGED svensk fandub Empty
PosteTema: Re: EVABRIDGED svensk fandub   EVABRIDGED svensk fandub EmptySøn Jun 22, 2014 5:47 pm

Roligt att det drar igång! Sjukt kul abridge! Hoppas många kommer höra av sig Very Happy
Til Toppen Go down
GalenSvensk

GalenSvensk


Antall Innlegg : 15
Join date : 09.10.2012
Age : 30

EVABRIDGED svensk fandub Empty
PosteTema: Re: EVABRIDGED svensk fandub   EVABRIDGED svensk fandub EmptyMan Jun 30, 2014 9:27 am

Berethead: Nu är det fixat. Vet inte varför den inte syntes förut.
Til Toppen Go down
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

EVABRIDGED svensk fandub Empty
PosteTema: Re: EVABRIDGED svensk fandub   EVABRIDGED svensk fandub EmptyLør Jul 05, 2014 6:42 pm

Jag har nu också skickat en audition. Utifall att du inte hade sett den. Jag är begränsad tyvärr från att spela karaktärer som svär eller säger snuskiga saker. Bara något att tänka på om du behöver mig som extra röster. Hoppas annars jag får karaktären jag sökte till. Han verkade perfekt för mig. Eller någon karaktär.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
GalenSvensk

GalenSvensk


Antall Innlegg : 15
Join date : 09.10.2012
Age : 30

EVABRIDGED svensk fandub Empty
PosteTema: Re: EVABRIDGED svensk fandub   EVABRIDGED svensk fandub EmptyLør Jul 05, 2014 11:34 pm

Hej Athuros!

Jag har fått din audition och förstår problematiken. Om du får rollen kan vi nog jobba oss omkring det.  Smile 
Til Toppen Go down
MissMarsvin

MissMarsvin


Antall Innlegg : 18
Join date : 04.03.2014

EVABRIDGED svensk fandub Empty
PosteTema: Re: EVABRIDGED svensk fandub   EVABRIDGED svensk fandub EmptySøn Jul 06, 2014 12:46 pm

Whoa! Jag gör gärna ett audition försök, om det går bra! Very Happy
Får man fråga hur du vill ha provspelningarna i så fall? I ljudformat eller går det bra med video också?
Til Toppen Go down
GalenSvensk

GalenSvensk


Antall Innlegg : 15
Join date : 09.10.2012
Age : 30

EVABRIDGED svensk fandub Empty
PosteTema: Re: EVABRIDGED svensk fandub   EVABRIDGED svensk fandub EmptyMan Jul 07, 2014 7:34 pm

Gör som du vill ^^

Egentligen föredrar jag i ljudformat för att jag kommer bara lyssna på rösten för att inte bli distraherad. Blir lite lättare att skicka också.
Til Toppen Go down
GalenSvensk

GalenSvensk


Antall Innlegg : 15
Join date : 09.10.2012
Age : 30

EVABRIDGED svensk fandub Empty
PosteTema: Re: EVABRIDGED svensk fandub   EVABRIDGED svensk fandub EmptyTir Aug 05, 2014 2:46 pm

Så, jag har fått in ett par riktigt bra auditions men jag har inte fått tillräckligt för att kunna sätta alla rollerna. Så jag förlänger deadlinen till den 15 augusti. Samma grejer gäller.
Til Toppen Go down
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

EVABRIDGED svensk fandub Empty
PosteTema: Re: EVABRIDGED svensk fandub   EVABRIDGED svensk fandub EmptyTor Aug 07, 2014 2:44 pm

Hum kanske du behöver gå till folk personligen och erbjuda dom diverse roller som saknas. Verkar som att inte alla har sett den här rubriken än. Tyvärr är det så till och med vi missar massor på den här hemsidan. För den här kan göras. Det lär bara ta lite längre tid än du trodde att skaffa rösterna.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
LivviKin

LivviKin


Antall Innlegg : 46
Join date : 14.12.2012
Age : 29
Bosted : Yxlan

EVABRIDGED svensk fandub Empty
PosteTema: Re: EVABRIDGED svensk fandub   EVABRIDGED svensk fandub EmptyFre Aug 15, 2014 6:27 pm

Jag ska göra alla auditions jag kan imorgon, förlåt att jag lär bli en dag sedan! Hoppas det inte gör något!
Til Toppen Go down
LivviKin

LivviKin


Antall Innlegg : 46
Join date : 14.12.2012
Age : 29
Bosted : Yxlan

EVABRIDGED svensk fandub Empty
PosteTema: Re: EVABRIDGED svensk fandub   EVABRIDGED svensk fandub EmptyLør Aug 16, 2014 5:55 pm

Nu har jag skickat in min audition.  cheers 
Til Toppen Go down
Swedigimon




Antall Innlegg : 20
Join date : 20.04.2014
Age : 24
Bosted : Utanför Hävla, som i sin tur är utanför Katrineholm, som i sin tur är kopplad till E4 på något sätt ^^

EVABRIDGED svensk fandub Empty
PosteTema: Re: EVABRIDGED svensk fandub   EVABRIDGED svensk fandub EmptyOns Jan 06, 2016 8:18 pm

Kan man fortfarande skicka? o,o
Til Toppen Go down
Sponsored content





EVABRIDGED svensk fandub Empty
PosteTema: Re: EVABRIDGED svensk fandub   EVABRIDGED svensk fandub Empty

Til Toppen Go down
 
EVABRIDGED svensk fandub
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Svensk Fandub Av Sailor Moon S: The Movie
» Gollum Fandub
» Kirby Swedish Fandub
» Ringaren i Notre dame- fandub
» Kingdom Hearts 1 (Swedish Fandub)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Auditions-
Gå Til: