Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT)

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) Empty
PosteTema: Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT)   Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) EmptyTor Jan 03, 2013 10:18 pm

Hej, allihopa!

Som några av er kanske vet så har jag i ett par veckor nu laddat upp avsnitt ifrån den svenska dubbningen av Sailor Moon. För er som inte gör det, tja... då gör ni det nu. Avsnitten hittar ni [You must be registered and logged in to see this link.]. Men för att detta projekt ska bli realistiskt så jag behöver er hjälp. Just nu så klipper jag ihop två avsnitt i veckan. Med start nästa vecka så kommer det bli tre, möjligen fyra, tackvare vår nya medlem Sou1forged. Fast med 77 återstående avsnitt så skulle 4 avsnitt i veckan innebära att vi inte blir klara förrän i juni-juli. Därför behöver vi ytterligare en redigerare som kan ta hand om åtminstone ett avsnitt i veckan.

Om projektet:
Steg 1. Hitta alla svenska Sailor Moon avsnitt. [✔]
Steg 2. Kombinera ljudet från de svenska avsnitten med bilden från de japanska. [✔]
Steg 3. Bevara avsnitten genom att sprida dem på internet; YouTube, TPB, osv. [✔]
Steg 4. ??? [   ]
Steg 5. PROFIT! [✔]

Uppdraget:
Kombinera ljudet från de svenska avsnitten med bilden från de japanska samt lägga upp dem på YouTube. Viss grundläggande ljudredigering ingår också. Redigeringsprocessen är ganska så enkel och linjär. Vad du behöver är erfarenhet av ett välfungerande redigeringsprogram och tid. Jag visar dig var du kan hitta allt material och hur du ska gå tillväga. Givetvis kan du hoppa av när som helst.

För uppdateringar om projektet, kolla in vår samarbetspartner:
- [You must be registered and logged in to see this link.]

A new challenger appears! Projekt: Bevara Svenska Digimon - Säsong 1

Inom de närmsta veckorna så kommer jag även börja klippa ihop Digimon avsnitt från den första säsongen. Troligen kommer de inte läggas upp på YouTube eftersom de säkerligen skulle tas bort långt innan jag hinner få upp dem. Istället spridas på TPB när allt är klart. Precis som med Sailor Moon så behöver jag någon snäll människa som kan hjälpa mig med redigeringen. Det gäller ett avsnitt i veckan. Serien innehåller 52 avsnitt, så...

Är du intresserad av att stödja något av dessa projekt så kan du antingen nå mig på [You must be registered and logged in to see this link.] eller genom att skicka ett mail till Berethead (at) gmail.com.


Sist endret av Berethead den Lør Jan 04, 2014 2:27 pm, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Sou1forged




Antall Innlegg : 13
Join date : 02.01.2013

Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) Empty
PosteTema: Re: Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT)   Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) EmptyFre Jan 04, 2013 12:04 am

Vad exakt menar du med steg 4 och 5? Vad finns det mer att göra efter steg 3?
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) Empty
PosteTema: Re: Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT)   Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) EmptyFre Jan 04, 2013 1:00 am

Sou1forged skrev:
Vad exakt menar du med steg 4 och 5? Vad finns det mer att göra efter steg 3?
Det var bara en South Park-referens... pale

Välkommen till forumet, förresten. Vad kul att du hittade hit.
Til Toppen Go down
Sou1forged




Antall Innlegg : 13
Join date : 02.01.2013

Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) Empty
PosteTema: Re: Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT)   Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) EmptyFre Jan 04, 2013 1:59 am

Åhå, då förstår jag. Smile

Jo, det är helt din förtjänst. Jag kikade runt på din YouTube-sida och hittade en länk hit. Försökte registrera mig på VAA också, men de fick inte kontakt med en server innehållande namn på kända spammare och vägrade släppa in mig. Sad

Försöker igen i morgon...
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) Empty
PosteTema: Re: Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT)   Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) EmptyFre Feb 08, 2013 1:52 pm

Kom igen nu, folk! Är det verkligen ingen som är intresserad av att hjälpa till? Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) Saddag
Til Toppen Go down
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) Empty
PosteTema: Re: Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT)   Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) EmptyFre Feb 08, 2013 5:57 pm

Synd att jag är upptagen med min egen typ av bevaring av tv serierna Aladdin, Nya Äventyr med Nalle Puh och Spindelmannen. Och nu nya shower som Young Justice, Thundercats och TMNT 2012 på Svenska för att kunna ta mig tid att klippa för det här, men jag är jätte glad att någon tar sig an det här. Men vore det inte bättre att bara se till att skapa en torrent av detta på piratebay och vanliga sidor?
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) Empty
PosteTema: Re: Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT)   Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) EmptyFre Feb 08, 2013 7:32 pm

Hur menar du? Visst kommer vi lägga upp avsnitten på TPB, men först måste vi ju få klart dem.
Til Toppen Go down
Sou1forged




Antall Innlegg : 13
Join date : 02.01.2013

Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) Empty
PosteTema: Re: Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT)   Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) EmptyLør Feb 09, 2013 1:16 pm

↑ Vad han sade. ↑
Til Toppen Go down
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) Empty
PosteTema: Re: Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT)   Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) EmptyLør Feb 09, 2013 3:36 pm

Jag är inte så kunnig i det här så jag kommer mest svamla nu.
Du skrev ladda upp på youtube men där kommer den bara att försvinna. Om man klipper det svenska ljudet med det japanska avsnitten. Tänkte du att man då lägger upp det någonstans på nätet så att du kan komma åt det? En kille t.ex. har get mig en en tråd till en sida med en uppladdning han gjorde, jag vet inte hur. Jag har inte laddat ner från den än. Han gjorde så för att han inte vill ladda upp det på youtube. Bara var lite nyfiken för jag förstod inte riktigt allting här Razz För som sakt skulle gärna vilja hjälpa om jag inte var upptagen men sen skulle jag inte vara säker på vad man skulle göra om man klippte ihop avsnitten.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) Empty
PosteTema: Re: Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT)   Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) EmptyLør Feb 09, 2013 3:38 pm

Okej missade när jag läste förut, det stod att var man intreserad skulle du förklara. Men då hade jag ingen riktig fråga. pig
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
Sponsored content





Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) Empty
PosteTema: Re: Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT)   Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT) Empty

Til Toppen Go down
 
Redigerare behövs till projekten "Bevara Svenska Sailor Moon" och "-||- Digimon"! (AVSLUTAT)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Sailor Moon Dub
» Sailor Moon den Försvenskade Serien
» Svensk Fandub Av Sailor Moon S: The Movie
» Digimon Frontier(Ändrar till Tri) Svensk Dubbning (Omgjord projekt)
» Digimon tema i BitMix feat. Shadyvox

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Småklipp - Planlegging/Ledige roller-
Gå Til: