Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bamsehistoria

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Soscla

Soscla


Antall Innlegg : 29
Join date : 22.10.2012

Bamsehistoria Empty
PosteTema: Bamsehistoria   Bamsehistoria EmptyTir Mai 07, 2013 4:07 pm

Hej hopp!

Jag la för två veckor sen upp den här inscannade Bamsehistorien. Den vise SwedishKuriboh kom med tipset att man kanske ska lägga på röster så blir det enklare för folk att hänga med. Eftersom det kanske går för snabbt, för långsamt, man vet aldrig när nästa sida ska dyka upp.

Så... nån som vill göra nån röst? xD
Jag lovar inget att jag kommer köra hårt och vara väldigt drivande här, då jag har massa plugg samtidigt, men det kanske kan bli något mysigt och vackert av det till slut Very Happy

[You must be registered and logged in to see this link.]

Ska snart knepa ner några testrepliker, även om det kommer vara typ exakt det som står i berättelsen Razz


Sist endret av Soscla den Tir Mai 07, 2013 8:45 pm, endret 1 gang
Til Toppen Go down
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

Bamsehistoria Empty
PosteTema: Re: Bamsehistoria   Bamsehistoria EmptyTir Mai 07, 2013 4:25 pm

Vis? Jag? Oh, you're too kind! X3

Men jag skulle gärna ställa upp! Sätt upp lite provrepliker bara så kör jag på! =)
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
Soscla

Soscla


Antall Innlegg : 29
Join date : 22.10.2012

Bamsehistoria Empty
PosteTema: Re: Bamsehistoria   Bamsehistoria EmptyTir Mai 07, 2013 9:23 pm

Wow, det här tog mycket längre tid att skriva ner än vad jag först trodde. I slutet tappade jag all gnista, så där är det väldigt sparsmakat skrivet...

Skicka era prover och andra frågor, funderingar, kloka klurigheter till [You must be registered and logged in to see this link.] !

Rollista (nu har jag lagt till tidsangivelser, om nån inte orkar leta!)

Berättare: Här är den jag ställer mest krav på eftersom den kommer säga absolut mest. Jag vill ha en lugn, stark, bra stämma som artikulerar väl. Inte för snabbt tempo. Pojke/flicka/mittemellan spelar ingen som helst roll.
Testrepliker:
00:00 Den förste som beter sig konstigt är Lille Skutt. Han arbetar i morotslandet när Nina Kanin kommer förbi.
1:35 Skalman har rätt. I en dyster sal i Dystra dalen ser Luguber just nu hur Ola Grävling hjälper Annika Anka att hänga tvätt.

Bamse: Lagom höga krav. Förmodligen helst en kille, om inte en tjej verkligen gör det övertygande ;)Man ska låta som att man är världens starkaste och snällaste, och vet om det.
2:02 - Luguber MÅSTE stoppas. Vi kan inte hålla på att vara elaka mot varandra. Någon måste gå och om ingen annan tänker gå så får väl jag göra det.
3:15 (När han ska lyfta bort en stor tung sten hos småtrollen) - Vänta ska ni få se! Här kommer en som är dunderladdad. Det fixar jag hur lätt som...som....konstigt, det går inte. (Inser misstaget) Jag åt vanlig honung!

Skalman: Lugn, cool kille som är smartast i stan! Om det går, försöka att hålla Olof Thunberg i bakhuvudet, inte att ni ska imitera honom, men jag diggar hur han gör Skalman väldigt långsamt och lite knarrigt. Han behöver inte ha så mycket känsla i rösten, han är väldigt saklig. Pojke.
1:14 - Tyst, jag tänker igenom mina böcker. Ja där står det, på sidan 7008 i bok nummer 102.
2:30 - Ja, Brummelisa, det är farligt. Många har försökt men missat ett av valen. Nästan alla väljer fel redan första gången. Men Bamse är en av dem som kan välja rätt.

Brummelisa: Rar, omtänksam, kärleksfull. Vill ha en riktig tjej här. Inte för ljus röst, men det kan förhandlas.
1:08/1:51- Vad är det som händer? Varför gör alla så konstiga saker? Hur ska man få stopp på den där Luguber?
2:43 (Förskräckt) - Bamse har ätit en burk vanlig honung! Han brukar känna skillnad men han hade väl för bråttom. Han går mot det där hemska och tror han är dunderladdad, MEN DET ÄR HAN INTE! (det sista behöver inte nödvändigtvis skrikas, men uttryckas med emfas för att visa på allvaret)

Luguber: (uttalas Luguuuber) Skurken. Väldigt klassisk skurkaktig typ, har inga gömda agendor eller snyfhistorier från barndomen. Bara skurk. Antingen mörk domedagsröst eller lite ljusare, väsande typ Voldemort. Testa er fram vad ni tycker passar Very Happy
4:23 - Jasså, du tänker kämpa mot mig lille dum-plutt. Men jag ska ge dig en chans. Själv slåss jag med Skräckens genomborrande svärd!
4:44 - Åh, din...! Din...! Jag ska hacka dig i småbitar!!
5:11 - Jag är din fiende och du hjälpte mig! ÅÅÅHGAAAAAGHH!!

Vargen: Liten liten roll. Lite kaxig, men ändå snäll.
0:39 - Hehehe! Det gjorde jag bra!
0:48 - Förlåt mig Bamse, jag vet inte vad som flög i mig!

Småtroll: De är många som pratar som ett kollektiv, eventuellt bestämmer jag exakt hur det ska sägas så får ni repetera så det blir tajmat. Ljusa röster, pojkar och flickor
3:08 - Den gräslige!
3:12 - Det stora klippblocket kan ingen flytta.

Svärd-dvärgarna: Gamla, torra röster.
3:53 - Psst!! Du kan inte kämpa mot Luguber utan vapen! Ta det här, det är rättvisans skarpa svärd!
(När Bamse nekar och svärdet blir helt mjukt och mojjigt) - Ååhhh! (av besvikelse)

Andra roller som har så få repliker så jag orkar inte skriva ner ordentligt:

Lille Skutt
0:13 - HAHAHA!
- Varför gjorde jag så? Jag vet faktiskt inte...

Nina Kanin
0:14 - Varför gjorde du så?? Det var det dummaste! Jag vill aldrig träffa dig mer!

Trillingarna: Nalle-Maja, Brum, Teddy. Kan i princip göras av samma person eftersom de är syskon. Mycket eventuellt kan göras av en tjej eftersom de är prepubertala och därmed har pojkarna inte hamnat i målbrottet.
0:55 - Brum knuffade mig i bäcken!
(Bamse: "Varför gjorde du så") - Jag vet inte.
0:59 - Åh förlåt lilla Kvacka, du är ju min vän... jag förstår inte!

Mickelina
0:31 - Förlåt mig Lill-Mickel!
- Vad var det som flög i mig?

Lill-Mickel
0:32 - Låt bli mig!
- Du är dum!


Sist endret av Soscla den Søn Aug 18, 2013 5:19 pm, endret 1 gang
Til Toppen Go down
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

Bamsehistoria Empty
PosteTema: Re: Bamsehistoria   Bamsehistoria EmptyMan Mai 27, 2013 5:09 pm

Kom igen, allesammans! Jag har sökt nu, så då tycker jag att ni också kan göra det! Wink
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
Soscla

Soscla


Antall Innlegg : 29
Join date : 22.10.2012

Bamsehistoria Empty
PosteTema: Re: Bamsehistoria   Bamsehistoria EmptySøn Aug 18, 2013 3:53 pm

*Bump* Jag bumpar tråden lite. Här är det bara Swedishkuriboh som verkar intresserad, eller har ni andra bara råkat glömma bort? Det är okej, bara ville bumpa.
Til Toppen Go down
TheMewAlchemist

TheMewAlchemist


Antall Innlegg : 26
Join date : 22.11.2012
Age : 27
Bosted : Nynäshamn

Bamsehistoria Empty
PosteTema: Re: Bamsehistoria   Bamsehistoria EmptySøn Aug 18, 2013 4:16 pm

What a Face Like a Star @ heaven YGM!!!








(You Got Mail!)
Til Toppen Go down
LivviKin

LivviKin


Antall Innlegg : 46
Join date : 14.12.2012
Age : 29
Bosted : Yxlan

Bamsehistoria Empty
PosteTema: Re: Bamsehistoria   Bamsehistoria EmptySøn Aug 18, 2013 4:54 pm

Jag testar gärna så gärna! 8D Vi får se vilka det blir dock...
Til Toppen Go down
The Black Squirrel

The Black Squirrel


Antall Innlegg : 10
Join date : 09.10.2012

Bamsehistoria Empty
PosteTema: Re: Bamsehistoria   Bamsehistoria EmptySøn Aug 18, 2013 6:20 pm

Åååh! Har inte varit inne på StudioScenario på månader och hade fullkomligt missat det här! O.O Jag är absolut på! Ska se om jag kan skicka lite repliker nästa vecka. :3 Prövar gärna till alla ljusare röster. (^-^)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bamsehistoria Empty
PosteTema: Re: Bamsehistoria   Bamsehistoria Empty

Til Toppen Go down
 
Bamsehistoria
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Auditions-
Gå Til: