Tema: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Man Mar 31, 2014 8:32 pm
- DBZA på Svenska! -
Hej svejs! Nu är det så, att vi är några dubbare som har pratat om att det skulle vara riktigt roligt att försöka oss på att göra en Svensk fandubbning av TeamFourStars legendariska Dragon Ball Z: Abridged!
Och därför, för att fatta mig kort, kommer vi behöva MASSOR av underbara fandubbare som kanske kan hjälpa oss med lite röster!
På projektet kommer redigeringen till största del skötas av den otroligt duktiga Polkagrisar,(https://www.youtube.com/user/polkagrisar) Jag själv är mest ansvarig för att vi får en bra översättning av det hela, och vi har även den alltid lika fantastiska SwedishKuriboh,(https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh) som kommer att hjälpa oss med castingen, och som kanske också kan dela med sig lite av dom kunskaper han har från att ha jobbat på dom Svenska versionerna av både Kämpfer och Yu-Gi-Oh Abridged!
Även om ni inte har fått en av dom större rollerna som dyker upp i början, kommer det också behövas mindre roller i framtiden, så vi slänger förmodligen upp fler repliker här när det behövs!
När ni har spelat in, skicka replikerna till [You must be registered and logged in to see this link.] ! Good luck! ^w^
Sist endret av MissMarsvin den Man Mai 23, 2016 5:41 pm, endret 71 ganger
Ahturos
Antall Innlegg : 86 Join date : 09.10.2012 Age : 34 Bosted : Uppsala
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Man Mar 31, 2014 8:58 pm
Ballt!!! Då kör vi igång!!! Jag prövar så gott jag kan utan att behöva svära. Men jag kan nog säga små fulla saker.....för konstens skull XP
TruEchoo
Antall Innlegg : 34 Join date : 28.10.2012 Age : 32 Bosted : Åstorp, Skåne
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Man Mar 31, 2014 9:24 pm
Jag vill jätte gärna göra audition! I'll send it as fast as I can
Musse
Antall Innlegg : 93 Join date : 09.10.2012
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Tir Apr 01, 2014 4:43 pm
Kul! Ska göra mitt bästa för att få ihop ett par provspelningar till helgen.
EDIT: Såg nu att Vegeta och Nappa var upptagna, så där rök två av de tre karaktärerna jag tänkt provspela för.
Sist endret av Berethead den Fre Apr 04, 2014 4:17 pm, endret 1 gang
Akarnael
Antall Innlegg : 15 Join date : 02.04.2014 Age : 37
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Ons Apr 02, 2014 12:25 pm
Har nu skickat in flera stycken! Låter sjukt roligt!
MissMarsvin
Antall Innlegg : 18 Join date : 04.03.2014
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Ons Apr 02, 2014 1:55 pm
TruEchoo, Akarnael, Berethead och Ahturos: Åh! Vad spännande att så många verkar vara intresserade! Det ska bli jätteroligt att få höra alla era provspelningar! ^w^
TruEchoo
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Tor Apr 03, 2014 10:02 am
MissMarsvin skrev:
TruEchoo, Akarnael, Berethead och Ahturos: Åh! Vad spännande att så många verkar vara intresserade! Det ska bli jätteroligt att få höra alla era provspelningar! ^w^
Heelåå igen Hur vill ni ha audition? Ska jag bara skicka en ljudfil eller ska jag lägga ihop det med klippet?
polkagrisar
Antall Innlegg : 32 Join date : 09.10.2012 Age : 31 Bosted : Halland
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Tor Apr 03, 2014 11:32 am
TruEchoo skrev:
Heelåå igen Hur vill ni ha audition? Ska jag bara skicka en ljudfil eller ska jag lägga ihop det med klippet?
Då replikerna inte är "Final" och det mest handlar om att se hur du porträtterar karaktären/karaktärerna med din röst så räcker det med att skicka ljudfiler.
LivviKin
Antall Innlegg : 46 Join date : 14.12.2012 Age : 30 Bosted : Yxlan
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Tor Apr 03, 2014 8:07 pm
You know what?? 8D .... Jag kanske inte har så stor chans för roller i den här, men jag ska försöka för de få kvinnliga rollerna som finns! Och... Lite barn-aktiga roller också om jag lyckas låta okej...
Ahturos
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Tor Apr 03, 2014 9:36 pm
LivviKin skrev:
You know what?? 8D .... Jag kanske inte har så stor chans för roller i den här, men jag ska försöka för de få kvinnliga rollerna som finns! Och... Lite barn-aktiga roller också om jag lyckas låta okej...
Du vet inte många tjejer har sökt än så ju mer desto bättre. Jag menar vi kan säkert ha upp till 3-4 tjejer.
MissMarsvin
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Fre Apr 04, 2014 8:35 am
Åh! Livvi! 8D <3 Ja vi behöver verkligen fler tjejer!! Vi har inte fått in några auditions för Bulma, ChiChi eller Chaotsu än, och Gohan har en så pass ljus röst, att en tjej kan spela honom också! ^w^
Musse
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Lør Apr 05, 2014 11:34 pm
Gjorde en video av mina provspelningar.
Maruchi
Antall Innlegg : 12 Join date : 15.03.2013 Age : 30
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Man Apr 07, 2014 8:14 am
Nu har jag skickat mitt. Ser jättemycket fram emot det här projektet, varesig jag blir utan roll eller ej! <3
SwedishKuriboh
Antall Innlegg : 89 Join date : 09.10.2012 Age : 35 Bosted : Sandarne
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Man Apr 07, 2014 5:54 pm
Väldigt många bra provspelningar redan. Det kommer inte att bli lätt att sätta de här rollerna!
Fortsätt skicka, allesammans! 8D
Musse
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Lør Apr 19, 2014 8:28 pm
Frågar inte i eget intresse nu, men finns det roller som saknar provspelningar eller potentiella kandidater?
SwedishKuriboh
Antall Innlegg : 89 Join date : 09.10.2012 Age : 35 Bosted : Sandarne
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Lør Apr 19, 2014 8:33 pm
Berethead skrev:
Frågar inte i eget intresse nu, men finns det roller som saknar provspelningar eller potentiella kandidater?
Vi har inte börjat diskutera vem som får vilka roller ännu. Tror inte att det finns någon roll som ingen har provat till än, men uppmuntrar ändå potentiella sökare att söka till precis vilka karaktärer de vill (förutom Nappa och Vegeta, förstås)! =)
MissMarsvin
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Lør Apr 19, 2014 8:41 pm
Det skulle dock vara kul att få in några fler Auditions för Yamcha och Goku! Vi har nämligen fått in ganska få på båda dom!
Ahturos
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Søn Apr 20, 2014 6:11 pm
INGEN VILL HA YAMCHUA!!! Hahaha. Stackarn. Men jag vet att 3-4 har sökt Goku redan. Undrar hur många som har sökt dom andra i såfall. Detta blir bara mer spännande för var dag.
Swedigimon
Antall Innlegg : 20 Join date : 20.04.2014 Age : 24 Bosted : Utanför Hävla, som i sin tur är utanför Katrineholm, som i sin tur är kopplad till E4 på något sätt ^^
Tema: :) Søn Apr 20, 2014 7:25 pm
Då har man skickat in sin andra audition. Om ni har hört, kan man få konstruktiv kritik?
Akarnael
Antall Innlegg : 15 Join date : 02.04.2014 Age : 37
Tema: Hej på er! Søn Apr 20, 2014 11:16 pm
Vill inte på nått sätt låta stressig, men när får man reda på om man fått en roll eller ej? När är ni klara med rollsättningen ungefär tror ni?
Ha en bra dag!
MissMarsvin
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Man Apr 21, 2014 2:00 pm
Swedigimon: Hallå där! Jag tycker att du har en super härlig grundröst, och din auditions var jättefina! Mina personliga favoriter var King Kai och Radditz dator! ^w^ Om Jag ska ge några tips, så kan man ge replikerna lite mer inlevelse om du verkligen tar tag i ända nere ifrån magen när du läser in, så att dom får lite mer känsla! Och var inte rädd för att ta i när det gäller hur högljudd du är heller; för till dom flesta av rollerna är skriket väldigt viktigt, så skrik på allt du kan! Men som sagt, du är verkligen superduktig för att vara nybörjare, och jag hoppas att vi kommer få se mer från dig! >w<
Akarnael: Hej svejs! Ingen fara, vi ha fått in ganska många auditions så det kanske händer att vi ordnar ett möte för att prata ihop oss ganska snart! Men din inlevelse och range är underbar, så att du får en roll behöver du nog inte oroa dig för!
Sist endret av MissMarsvin den Man Apr 21, 2014 4:08 pm, endret 2 ganger
Swedigimon
Antall Innlegg : 20 Join date : 20.04.2014 Age : 24 Bosted : Utanför Hävla, som i sin tur är utanför Katrineholm, som i sin tur är kopplad till E4 på något sätt ^^
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Man Apr 21, 2014 2:48 pm
Tack MissMarsvin ^u^ Jag tror jag ska försöka göra en till audition men jag tror samtidigt jag är nöjd med det jag gjort. Har jag nämnt att jag är 14?
MissMarsvin
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Man Apr 21, 2014 3:05 pm
14!? Holy macaroni! :O Då har jag inga tvivel på att du kommer bli superduper duktig om du fortsätter på samma spår! Jag ser verkligen fram emot att höra din nya audition i så fall!! Good luck! ^w^
Swedigimon
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Man Apr 21, 2014 3:07 pm
^ ^ U
TruEchoo
Tema: Re: Dragon Ball Z Abridged - På Svenska Man Apr 21, 2014 3:08 pm
Ska bli kul att se vilka som ska spela vilka Ser verkligen fram emot att det här projektet Man är lite nervös ifall man får nån roll eller inte hehe