Hejsan alla ni underbara dubbare. Så jag och Battleamore (som går under massa namn. xD, DiamondDude på forumet) har tänkt att dubba första "Kingdom Hearts" spelet till det mest underbara språk som finns, svenska. xD
Vi har delat upp allt i "avsnitt" så att vi bara behöver fokusera på en del i taget, så vi kommer då leta efter de roller som behövs allt eftersom. Jag vet även om att många har varit med i Beretheads svenska "Kingdom Hearts Trailer", så om ni som var med där vill vara med nu så är chansen stor att det går bra. Annars kan det hända att jag kontaktar er iallafall. xD
EDIT: Nu för andra avsnittet! De NYA roller som då kommer behövas i andra "avsnittet" är: (Mellan Roll) Leon - Diablo (Mellan Roll) Aerith - MissMarsvin (Mellan Roll) Yuffie - FluffyPoopPrincess (Stor Roll*) Hades - SwedishKuriboh (Stor Roll*) Ursula - MissMarsvin (Stor Roll*) Jafar - Battleamore (Stor Roll*) Captain Hook - Ahturos (Stor Roll*) Oogie Boogie - Akarnael (Stor Roll*) Maleficent - TheBlackSquirrel (Liten roll) White Rabbit - Robban (Liten roll) Alice (Wonderland) - Hejlinrose (Liten roll) Doorknob - polkagrisar (Liten roll) Hjärter Dam - Maruchi * Dom har alla bara en replik eller så i detta avsnittet. xD Men dom har sina egna avsnitt där dom är med senare, och dom är även med i mer såna här småscener då och då. Tex, i avsnitt 3 så är Hades med massa.
Övningsrepliker kommer fixas allteftersom folk vill ha dom.
------------------------
Räkna med att det kommer behövas nya roller i varje "avsnitt" så alla kommer med största sannolikhet kunna vara med någonstans.
Jag är lättast att nå över Twitter eller genom Mail, men är även inne på Skype 24/7. Så om ni har några frågar är det bara att slänga dom på mig. xD Twitter: @polkagrisar Mail: [You must be registered and logged in to see this link.] Skype: dexter_dex35 Youtube: [You must be registered and logged in to see this link.]
Sist endret av polkagrisar den Ons Jul 08, 2015 10:05 pm, endret 34 ganger
TruEchoo
Antall Innlegg : 34 Join date : 28.10.2012 Age : 32 Bosted : Åstorp, Skåne
Antall Innlegg : 86 Join date : 09.10.2012 Age : 34 Bosted : Uppsala
Tema: Re: Kingdom Hearts 1 - Avsnitt 2 [Swedish] (Complete) Ons Jan 28, 2015 7:21 pm
Så nu med avsnitt 1 strax uppe är vi redan på planerna för andra avsnittet. Ska bli spännande nu med Disney skurkarna. Vilka kommer bli vilka?
polkagrisar
Antall Innlegg : 32 Join date : 09.10.2012 Age : 31 Bosted : Halland
Tema: Re: Kingdom Hearts 1 - Avsnitt 2 [Swedish] (Complete) Tor Jan 29, 2015 12:14 pm
Ja, här är då alla nya roller som behövs för avsnitt 2. (I första inlägget) Ni får gärna skicka meddelanden om ni undrar något. ^^ Jag kommer även göra som för första avsnittet och skicka mail eller DM till dom jag tror kan passa till olika roller. Men ni får gärna pröva för vilka roller ni vill. <3
SwedishKuriboh
Antall Innlegg : 89 Join date : 09.10.2012 Age : 35 Bosted : Sandarne
Tema: Re: Kingdom Hearts 1 - Avsnitt 2 [Swedish] (Complete) Tor Jan 29, 2015 5:57 pm
Om du lägger till lite testrepliker så kan jag försöka testa! =)
polkagrisar
Tema: Re: Kingdom Hearts 1 - Avsnitt 2 [Swedish] (Complete) Tor Jan 29, 2015 6:09 pm
Uppdaterat med replikerna för alla skurkar. ^^
LivviKin
Antall Innlegg : 46 Join date : 14.12.2012 Age : 30 Bosted : Yxlan
Tema: Re: Kingdom Hearts 1 - Avsnitt 2 [Swedish] (Complete) Tor Feb 05, 2015 11:50 am
TIPS - The Black Squirrel passar JÄTTEBRA som Maleficent! <333 Fråga henne!
polkagrisar
Tema: Re: Kingdom Hearts 1 - Avsnitt 2 [Swedish] (Complete) Tor Feb 05, 2015 3:06 pm
LivviKin skrev:
TIPS - The Black Squirrel passar JÄTTEBRA som Maleficent! <333 Fråga henne!
Believe me I have. Har inte skrivit på denna listan vilka som vi tänkt skulle kunna passa, bara vilka som just nu är rollsatta. ^^
Hade mest med henne här då hon var med på skurk-delen av översättningen. xD Och om någon annan vill pröva såklart. <3
polkagrisar
Tema: Re: Kingdom Hearts 1 - Avsnitt 2 [Swedish] (Complete) Man Mar 16, 2015 3:42 pm
Uppdaterad med repliker för de Kvinnliga rollerna i Wonderland: "Alice" och "Hjärterdam". Dom är bara med i detta avsnittet, och detta är alla deras repliker. Ni får gärna pröva om ni vill. ^_^
Annars behövs även en Ursula och kanske även en Kapten Krok också. ^^
Maruchi
Antall Innlegg : 12 Join date : 15.03.2013 Age : 30