Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)

Go down 
+5
Ahturos
JKchan
LivviKin
Soscla
Musse
9 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptySøn Okt 13, 2013 11:46 am

Tjabba, tjena, hallå, kära dubbare! Då var det dags. Några av er kanske minns att jag nämnde det här på Twitter för ett antal månader sen, men för er andra så kommer nu en kort beskrivning.

Jag vill dubba den här trailern:


...och med det så var beskrivningen över. Kul, va? Som ni ser så är kvalitén inte jättebra, och jag har inte lyckats hitta någon i högre upplösning heller. Men händelsevis så råkar jag ha en massa inspelat material ifrån spelet ifrån en skrotad Let's Play. Därför tänkte jag "restaurera" trailern (klart). I rollerna finner vi:

Sora - TruEchoo (det går fortfarande att provspela)
Riku - Princecid
Kalle Anka - Berethead (det går fortfarande att provspela)
Långben (endast stridsläten) -
Ansem - SwedishKuriboh
Jafar (endast skratt) - Princecid
Oogie Boogie (endast skratt) -
Kairi -
Mimmi Pigg -
Yuffie -
Aeris - JKChan
Maleficent -

Ni som var med i den förra Kingdom Hearts-dubbningen (den [You must be registered and logged in to see this link.]) behöver givetvis inte provspela för karaktärer som ni redan spelat. Det räcker med att ni skriver att ni är intresserade, så får ni rollen (mer eller mindre, i alla fall). Så till skillnad från förra gången så kan rollerna tillsättas innan deadline, som blir den 3 november. Manuset finner ni nedan. För att provspela, skicka en ljudfil till min e-mail; Berethead (at) gmail.com. (Glöm inte att spela in i stereo och spara filen i ett okomprimerat format, så som .wav.)


Sist endret av Berethead den Lør Des 21, 2013 3:15 am, endret 11 ganger
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Svenskt manus   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptySøn Okt 13, 2013 11:50 am

Preliminärt manus (replikerna kan ändras):

Kairi:
Drömmer du fortfarande?

Sora:
Men hur långt kan en flotte ta oss?

Riku:
Vem vet?

Kairi:
Tänk om den tar oss till en annan värld?

Kalle Anka:
Det här är allvar!

Mimmi:
Snälla, hjälp kungen...

Aeris:
När De hjärtlösa dök upp, så förändrades allt...

Ansem:
Denna värld har fångats upp... och är nu bunden till mörkret. Snart kommer cirkeln vara sluten...

Sora:
Va? Det åskar? Åh, nej! Flotten!

Sora:
Vad är det där?

Yuffie:
Varelserna som attackerade dig är ute efter Nyckelklingan.

Oogie Boogie:
*skrattar*

Jafar:
*skrattar*

Malificent
Nyckelklingan har valt honom...

Sora:
Huhg? (Reagerar på att Nykelklinga dyker upp, se videon)

Sora:
Huah! Hiyah! (Stridsläten, se videon)

Kalle Anka:
Quaaa!

Långben:
Weeoh!

Sora:
Läk!

Maleficent:
Är det han som kommer besegra mörket?


Sist endret av Berethead den Søn Nov 24, 2013 11:06 pm, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Soscla

Soscla


Antall Innlegg : 29
Join date : 22.10.2012

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptySøn Okt 13, 2013 12:08 pm

Hhahaha kunde bara tänka 1:23 "Everything changed when the firenation attacked!!" XD XD
Är inte den här tämligen lika din 1,5-trailer? Jag säger inte att det är ett dåligt dubbprojekt, för det verkar superfint, bara en tanke ba lixom yeah.
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptySøn Okt 13, 2013 12:17 pm

Se det som ett uppföljningsprojekt där syftet är att ta reda på hur mycket vi förbättrats det senaste året.
Til Toppen Go down
LivviKin

LivviKin


Antall Innlegg : 46
Join date : 14.12.2012
Age : 29
Bosted : Yxlan

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptySøn Okt 13, 2013 12:55 pm

Jag kan helt klart göra en audition inom några dagar, jag skulle gärna vilja prova som Kairi, alla övriga kvinnliga roller, och kanske till och med Sora..? <8'D Vi får se vad jag kan få ihop! Jag skickar in en provspelning så snart jag får tid, det här verkar jättespännande! Very Happy
Til Toppen Go down
JKchan

JKchan


Antall Innlegg : 18
Join date : 09.10.2012
Age : 31

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptySøn Okt 13, 2013 3:35 pm

Auditionar också mer än gärna för alla tjejrollerna! Very Happy
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Jkchan
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptySøn Okt 13, 2013 4:50 pm

Antar jag ger dig några skratt. Har ju haft så roligt med onda skratt. Som Jafar och Creeper.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptySøn Okt 13, 2013 7:54 pm

Yay! Jag ser verkligen fram emot all era provspelningar.
Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Silly
Til Toppen Go down
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptySøn Okt 13, 2013 8:00 pm

Yay, more stuff att provspela för! 8D

Vänta dig provspelningar till de flesta manliga karaktärer från mig väldigt snart! ^^
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptySøn Okt 13, 2013 8:15 pm

Schyst! Vill du spela Ansem igen så är rollen din.
Til Toppen Go down
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptySøn Okt 13, 2013 8:35 pm

Berethead skrev:
Schyst! Vill du spela Ansem igen så är rollen din.
Sure! =)
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptySøn Okt 13, 2013 8:41 pm

Ett antal roller har redan besatts. Ta en titt på rollistan längst upp för att se vilka som fortfarande är lediga.
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptyLør Okt 19, 2013 10:30 pm

Bump! Jag vet att det är två veckor kvar till deadline, men ju snabbare jag får in provspelningar, desto snabbare blir rollerna besatta.

...och ett stort grattis till SwedishKuriboh som fyller år idag.
Til Toppen Go down
The Black Squirrel

The Black Squirrel


Antall Innlegg : 10
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptyTir Okt 22, 2013 7:08 pm

Kommer inte ha någora äckliga skoluppgifter som flåsar över axeln den kommande helgen, så jag kan provspela till lite tjejer. Very Happy
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptyTir Okt 22, 2013 8:48 pm

Hurra för att ha kul och att av livet lära!
Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Silly
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptyOns Okt 30, 2013 10:05 am

Jag antar att de flesta av er känner till Disney-karaktärerna, men jag vet att ien del av er fortfarande inte har spelat Kingdom Hearts eller Final Fantasy. Och eftersom många av dem dyker upp "off screen" så tänkte jag därför presentera några av karaktärerna lite bättre.

SORA
En kille på 14 år och berättelsens huvudkaraktär. Han är snäll, äventyrlig och modig. Han skulle göra vad som helst för att skydda sina vänner. Har en ljus, ung röst.

- [You must be registered and logged in to see this link.]

KAIRI
En tjej på 14 år och Sora och Rikus vän. Hon är väldigt snäll, omtänksam och berättelsens "dam i nöd". Har en ljus, ung röst.

- [You must be registered and logged in to see this link.]

AERIS
Från Final Fantasy VII. En kvinna på 22-23 år. Hon är omtänksam och ganska vis, men tycker ändå om att ha roligt. Har en lugn och sansad röst. (I FFVII kämpade hon tillsammans med bl.a. Yuffie för att rädda världen.)

- [You must be registered and logged in to see this link.]

YUFFIE
Från Final Fantasy VII. En tjej på 14-16 år. Hon är en något busig och tjuvaktig ninja. Däremot kan hon vara vänlig, hjälpsam och optimistisk. Väldigt utåtriktad. Har en stereotypisk tonårsröst.

- [You must be registered and logged in to see this link.]
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptyOns Okt 30, 2013 10:19 am

Vill även påminna om att deadline för provspelningarna är på söndag. Om du inte hinner tills dess, säg till.
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptyMan Nov 04, 2013 2:14 pm

Tjalops, allihopa! Då var rollistan äntligen komplett. Ta en titt och se om du kom med:


    Sora - TruEchoo
    Riku - Princecid
    Kalle Anka - Berethead
    Långben - Berethead
    Ansem - SwedishKuriboh
    Jafar - Princecid
    Oogie Boogie - Berethead
    Kairi - LivviKin
    Mimmi Pigg - xMarinePearlx
    Yuffie - xMarinePearlx
    Aeris - JKChan
    Maleficent - TheBlackSquirrel


Om du nu kom med, så *psst* kom närmre. Närmre... närmre. SÅ DÄR! Nu är det precis ett år sedan rollistan för den förra Kingdom Hearts trailern lades upp, och tanken är att få klart videon till den 21 december (dagen då videon faktiskt lades upp). Eftersom klippningen är näst intill klar så sätter jag deadline den 19 december. Men ju snabbare jag får in dem, desto bättre. Nu till saker ni bör tänka på när ni spelar in:

Först och främst, jag vill att ni spelar in i stereo med minst 44.1 kHz och 16-bit, men om det finns stöd för det, så höj gärna till 96 kHz och 32-bit (float). Sen är det FRUKTANSVÄRT viktigt att du sparar filen/filerna i ett okomprimerat (uncompressed) format, så som .wav. Sist men inte minst så vill jag att bekräftar att du sett det här inlägget, och det gör du antingen direkt i tråden, på Twitter eller genom att skicka ett mail till [You must be registered and logged in to see this link.]. Dit kan du också skicka replikerna. Alternativt går det också på Skype (om du bokar tid först).

Och det var det hela, mina damer och herrar. Så låt oss nu göra vårt bästa och göra det här till den bästa Kingdom Hearts trailern på svenska NÅGONSIN!


Sist endret av Berethead den Man Nov 04, 2013 2:56 pm, endret 1 gang
Til Toppen Go down
xMarinePearlx

xMarinePearlx


Antall Innlegg : 16
Join date : 16.10.2012
Age : 31

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptyMan Nov 04, 2013 2:28 pm

O-OH MY?? TVÅ roller? HGWOAIGHW t-taaack, jag ska göra mitt allra bästa!! <3 *flail*

Vill också höra mig för, förlåt om det är en konstig fråga, men...hur "höjer man till 96 kHz och 32-bit" på sin inspelning om man använder Audacity, ifall du vet det? <8'D *kan inget om sånt här*
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptyMan Nov 04, 2013 2:43 pm

Gå in på inställningar (File --> Preferences) och välj kvalitet.Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Lz40.

Förinställningarna för .wav är vanligtvis 16-bit, så för att behålla den höga bithastigheten så är det möjligt att du måste välja "Other uncompressed files" och sedan klicka på "Options" för att få fram den här:
Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Ckts

Sen är det bara att spara. Dessa inställningar gör i enkelhet att Audacity fångar upp mer av ljudet, vilket i sig gör att ljudkvaliten höjs. Tyvärr så stödjer inte alla ljudkort och mikrofoner dessa inställningar. Vanliga USB-mikrofoner brukar vara "begränsade" till 44.1 kHz och 16-bit. Du kan ända använda de högre inställningarna, men skillnaden blir inte särskilt stor (det kan till och med göra ljudet sämre). Testa dig fram och se vad som fungerar.


Sist endret av Berethead den Man Nov 04, 2013 2:58 pm, endret 3 ganger
Til Toppen Go down
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptyMan Nov 04, 2013 2:52 pm

Reprisera Ansem? Inte mig emot! ^^

Ska se till att spela in snart nog! =)
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
xMarinePearlx

xMarinePearlx


Antall Innlegg : 16
Join date : 16.10.2012
Age : 31

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptyMan Nov 04, 2013 3:06 pm

Tack för att du tog dig tid att förklara så väl, ska ta mig en titt på det och se om jag kan få det att funka! <3 *huggles*
Til Toppen Go down
JKchan

JKchan


Antall Innlegg : 18
Join date : 09.10.2012
Age : 31

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptyMan Nov 04, 2013 3:25 pm

Woo, awesome! Very Happy Ser fram emot att se den! Very Happy
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Jkchan
The Black Squirrel

The Black Squirrel


Antall Innlegg : 10
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptyMan Nov 04, 2013 4:04 pm

xMarinePearlx skrev:
O-OH MY?? TVÅ roller? HGWOAIGHW t-taaack, jag ska göra mitt allra bästa!! <3 *flail*

Vill också höra mig för, förlåt om det är en konstig fråga, men...hur "höjer man till 96 kHz och 32-bit" på sin inspelning om man använder Audacity, ifall du vet det? <8'D *kan inget om sånt här*
Tack för att du frågade! (/´7`)/ Visste inte ens hur jag skulle börja... Är inget geni på Audacity direkt och det mest avancerade jag kan göra är att normalisera spikar och få folk att låta som jordekorrar. ^^;
Och grattis till rollerna! Very Happy Det kommer bli superbra! BLI Yuffie... BLIIIII Mimmi Pigg!!! (Òwó)9

Och jag får spela elaking! pirat Yeheheh... He. ... Hur gick det till? 0_0 Men jag litar på Beret-sans omdöme! ^-^ Tack för rollen, jag ska göra mitt yttersta och absolut bästa! Och tack igen för att du tog dig tid att posta en guide över hur man ändrar inställningarna. Smile

Lycka till allihopa! Cool 
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) EmptyMan Nov 04, 2013 5:13 pm

En sak till, folk: Det är okej att formulera om sina repliker. Ta gärna en extra titt på manuset också, för jag kan ha gjort ändringar sen ni spelade in era provspelningar.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty
PosteTema: Re: Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)   Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!) Empty

Til Toppen Go down
 
Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)
» Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag
» EVABRIDGED svensk fandub
» Kingdom Hearts 1 - Avsnitt 2 [Swedish] (Complete)
» *AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Auditions-
Gå Til: