Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!)

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Soscla

Soscla


Antall Innlegg : 29
Join date : 22.10.2012

Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) Empty
PosteTema: Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!)   Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) EmptyOns Sep 11, 2013 7:01 pm

Jag behöver sångfåglar! Snälla snälla snäääälllaaaaah! Optimalt vore tio stycken. Jag vill göra en cover på sången "Worthless" från Den modiga lilla brödrosten, Pixar/Disneys tecknade film från 1987. I sången sjunger ett antal bilar på en skrot om sina liv innan de krossas till små kuber och det är sjukt deprimerande. Den svenska dubben är dock *haha* VÄRDELÖS! Jämför gärna själva
[You must be registered and logged in to see this link.]

Själv tycker jag att översättningen är småkass, då originaltexten är så sjukt amerikansk så jag vet inte vad! Även om man översätter den så betyder den ingenting för en som inte vet innebörden av att cruisa fram på route 66 från "Tampa till Kokomo" (vilket jag verkligen inte gör). Så heh... jag försökte göra en egen.
Så om nån vill sjunga den så blir jag en klad hest :DJag har gärna en person per bil, men jag tror inte jag bryr mig så mycket om att "killbilarna" måste sjungas av killar och "tjejbilarna" av tjejer, det är bara att ta den bil ni tycker är ballast och sjunga motsvarande vers! (Eventuellt vill jag dock att den röda bilen ska vara en kille XD) Det finns två som inte sjunger, utan bara har två repliker, två som vill vara med men inte sjunga kan knipa dem såklart Very Happy

Jag är mycket öppen för förslag om nån vill göra en ändring i texten, om de har nåt som de tror skulle passa superbra. Det är bara att säga till. Jag har som ni ser ännu inte gett den en titel, då jag inte har kommit på nåt bra (därför står det WORTHLESS). Jag gillar inte "Värdelös", för det blir en stavelse för mycket. Jag har tänkt på "Skrotas!" eller nåt, men jag gillar inte alla S-ljud. På danska säger de "Färdig", på holländska "gammal rost", så ni får hemskt gärna komma med förslag där med.

SKICKA till [You must be registered and logged in to see this link.] !!

Här är en jättebra instrumental (Tack söta Richard!) [You must be registered and logged in to see this link.]
Här är en instrumental med kören i bakgrunden om man vill ha det som hjälp! [You must be registered and logged in to see this link.]

Jag står inte pall för trycket.
Kan inte köra en enda mil mer,
mitt öde ser dystert u-ut.

Slutkörd!

Jag kan in-, jag kan in-
jag kan inte starta motorn.
All fart och fläkt som fanns i min ungdom;
det är nu över och slut

Slutkörd

Det är bara att acceptera.
Ursäkta mig när jag får PANIK!

Slutkördx3

En gång kallades jag för Blixten.
Brände fram snabbast på E4:an, minsann,
Jag kände mig allt som en ku-ung
Landsvägen sträckte ut sig inför mig
nu är jag utbränd, rostig och dan,
om man ändå på nytt fick va’ ung

Slutkörd!

Jag var nästan snabbast på banan
Gjorde mitt bästa, jag är imponerad
över hur nära det var att jag vann
Jag är inte längre på toppen
mitt namn har glömts, mina priser har gömts
min existens bara försvann

En man skulle åka till ett bröllop
En man skulle åka till sitt bröllop
Han klarade inte att stanna vid kyrkan
Han vände hemåt för han ändrade sig.

Förde en man till hans gravplats
Mitt liv har bara varit helt fyllt av död
Nu kommer äntligen turen till mig

En surfare åkte till stranden
Han simmade ut, och hans liv det tog slut
jag stod där - kvarglömd i sanden
Jag går samma öde till mötes
Jag går samma öde till mötes
Har mycket glöd kvar, men det ger inga svar
på varför det här kommer hända

Hoppas att ni får en trevlig resa

Ooh-ooh!

I två generationer var jag aktiv
(Ooh-ooh)
Varje sommar körde jag barn in till stan,
till landet, till havet, överallt
Plötsligt en dag blev jag utbytt
mot nån på el, det kändes så fel,
när de pekade på mig så kallt:

Helt slutkörd!


Sist endret av Soscla den Ons Okt 02, 2013 4:28 pm, endret 5 ganger
Til Toppen Go down
Soscla

Soscla


Antall Innlegg : 29
Join date : 22.10.2012

Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) Empty
PosteTema: Re: Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!)   Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) EmptyOns Sep 11, 2013 7:06 pm

Ah, just ja, det är en hel massa körarbete också. Deeet är en knepig femma, för det är stämmor överallt och det vill jag gärna ha med. Alla som är soloist får också sjunga allt där ni hör kör! Och om det är stämmor så får pojkarna sjunga lågt och tjejerna högt. Eller där man känner sig bekväm.
Plus att när jag har försökt ta bort vocals i audacity så har det inte gått särskilt bra, man hör fortfarande jättemycket av sången, så jag vet inte ens om det här kommer färdigställas, men det kan vara kul att försöka?
Til Toppen Go down
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) Empty
PosteTema: Re: Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!)   Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) EmptyOns Sep 11, 2013 7:46 pm

Åh, ja! Bra projektidé! Älskar låten, gillar inte dubben! ^^

Jag är ingen jättebra sångare, men kanske provar! =)
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) Empty
PosteTema: Re: Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!)   Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) EmptyTor Sep 12, 2013 12:15 pm

Vad sägs om - Det är kass/Jag är kass/du är kass. Färdig. Det är slut. Ska slängas. Trasig.
Det är allt jag kan komma på. Men du får allt nöja dig om du får 5 röster om inte du är och sjunger också.
Vi kan nog klara 2 bilar var eller fler. Prövar nog alla så får vi se vilka jag passar till. Får se med Princecid och xRemRooodx för manliga sångare. Bashe är ett alternativ. Linus känns passande men han har inte skaffat mic än i Japan. Tjejer har du gått om så ingen fara där.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
Soscla

Soscla


Antall Innlegg : 29
Join date : 22.10.2012

Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) Empty
PosteTema: Re: Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!)   Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) EmptyTor Sep 12, 2013 6:39 pm

Ahturos skrev:
Vad sägs om - Det är kass/Jag är kass/du är kass. Färdig. Det är slut. Ska slängas. Trasig.
Det är allt jag kan komma på. Men du får allt nöja dig om du får 5 röster om inte du är och sjunger också.
Vi kan nog klara 2 bilar var eller fler.
Bra förslag, ska tänka på't.
Jag tror nog vi kan få ihop åtta unika röster! Du, Denise, Matti, JK, Livvi, Maruchi, Bashe, Remrood, Princecid, eventuellt jag och titta då är det genast tio!
Til Toppen Go down
Soscla

Soscla


Antall Innlegg : 29
Join date : 22.10.2012

Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) Empty
PosteTema: Re: Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!)   Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) EmptyTor Sep 12, 2013 6:43 pm

Jag har nu märkt att jag tycker själv att det är sjukt svårt att försöka hänga med i instrumentalen. Nästan så att man får lyssna på när de sjunger och försöka hålla tungan rätt i mun, bara för att få in rytmen. Jösses, jag var tvungen att välja en ordentligt klurig låt >_<
Til Toppen Go down
LivviKin

LivviKin


Antall Innlegg : 46
Join date : 14.12.2012
Age : 29
Bosted : Yxlan

Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) Empty
PosteTema: Re: Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!)   Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) EmptyTor Sep 12, 2013 9:22 pm

Jag kan nog helt klart vara med på det här, jag får öva lite på låten så ska vi se vad jag kan få ihop sedan. Very Happy
Til Toppen Go down
Soscla

Soscla


Antall Innlegg : 29
Join date : 22.10.2012

Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) Empty
PosteTema: Re: Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!)   Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) EmptyOns Okt 02, 2013 4:00 pm

Hahah jag kom på en eventuell perfekt titel/refräng: "Slutkörd"! It's puntastic! Det låter inte jättebra dock, själva ljudet av ordet.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) Empty
PosteTema: Re: Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!)   Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!) Empty

Til Toppen Go down
 
Den modiga lilla brödrosten (behöver sångare!!)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Behöver en norsk till svensk parodi!
» Min Lilla Pony Vänskap Är Magisk Säsong 2 möjliga dubbningar

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Auditions-
Gå Til: