Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 *AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1

Go down 
AvInnlegg
MushyPlushie

MushyPlushie


Antall Innlegg : 7
Join date : 13.10.2014

*AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1 Empty
PosteTema: *AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1   *AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1 EmptySøn Des 10, 2017 7:42 pm

Hejsan, och välkommen till denna tråd för vad som säkerligen kommer att bli mitt jobbigaste och roligaste projekt hittills: att dubba första avsnittet av DuckTales 2017! Woo-oo! Men jag kan ju omöjligt göra det själv. Därför behöver jag dig, ditt intresse och din röst.

TILLGÄNGLIGA ROLLER:

Huey Duck (Knatte Anka)
Dewey Duck (Fnatte Anka)
Louie Duck (Tjatte Anka)
Scoorge McQuack (Joakim von Anka)
Bentley Buzzard (Konrad Kärrhök)
Launchpad McQuack (Sigge McKvack)
Mrs. Beakley (Fru Matilda)
Webby Vanderquack (Anki 'Anka' Vanderkvack)
Captain Peghook (Kapten Träkrok)

INNAN DU PROVSPELAR:
Om du inte redan sett avsnittet, [You must be registered and logged in to see this link.]! Det är ett utmärkt sätt att spendera fritiden, men också kanske en självklarhet med tanke på projektet. Jag kräver inte massvis med erfarenhet, ljudinspelningsutrustning för tusentals kronor eller studiotillgång (har du det, så är jag avundsjuk), utan intresset är det som väger tyngst. Men gör ditt bästa! Provspelningen är din möjlighet att visa vad du kan, så låtsas som att det vore "på riktigt". Var också beredd på att du faktiskt kan får rollen och då kanske behöver spela in en massa repliker. Sånt kan ta tid. Det finns varken deadline för provspelningen eller den faktiska inspelningen, fast tanken är ju att det ska bli klart en dag, ha ha. I början av februari tar jag ett beslut om projektet är genomförbart eller inte. Tills dess kommer inga roller att tillsättas, så stressa inte.

Har du några frågor så går det jättebra att lämna dem i kommentarsfältet här nedan, [You must be registered and logged in to see this link.], PM på [You must be registered and logged in to see this link.] eller via mail (se nedan). EDIT: Glömde att forumet kräver att man är inloggad för att se länkar. D'oh! Du kommer till avsnittet om du lägger till "watch?v=gP0Neif7Y4E" (kan kräva amerikansk VPN). Jag finns på Twitter under namnet MushyPlushie och på YouTube är det MushyPlushieSWE.

HUR DU PROVSPELAR:
Läs replikerna för karaktären i kommentaren under det här inlägget. Gör det efter avsnittet och matcha energi/känsla. Vid varje replik finns en ungefärlig tidskod som du kan använda dig av. Ta bort eventuella bloopers, men du får gärna behålla unika tagningar med varienade tolkning. Spara sedan inspelningen som en okomprimerad .wav-fil och skicka den till MushyPlushieSWE (at) gmail.com.


Sist endret av MushyPlushie den Lør Feb 03, 2018 8:57 pm, endret 5 ganger
Til Toppen Go down
MushyPlushie

MushyPlushie


Antall Innlegg : 7
Join date : 13.10.2014

*AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1 Empty
PosteTema: Provspelningsrepliker   *AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1 EmptySøn Des 10, 2017 7:44 pm

KNATTE:
- "God morgon, farbor Kalle." (0:37)
- "Men det är stor dag! Och en stor dag kräver en stor frukost." (0:54)
- "Jag har hört att han är så rik att han bara samlar mynt för att simma i dem!" (3:02)

FNATTE:
- "Okej, killar, nu drar vi till Cape Suzette  innan någon inser att vi var borta. Farväl, Klanteborg! Hallå... farbror Kalle? Va- vad händer?" (2:05)
- "Du skulle få iväg honom innan 10, Knattalie!" (2:19)
- "Jag har hört att han är så stark att han besegrade ett stenmonster och byggde en staty av hans ben!" (2:50)

TJATTE:
- "Du måste klä dig för jobbet du vill ha, inte jobbet du har, alltså inget jobb." (0:33)
- "Jag har hört att han är så smart att han löste mysteriet med chumpacabra. Det var bara en rakad björn!" (2:57)

JOAKIM:
- "Tillbaks i valvet me' er... vi ses i morgon *suck*" (3:39)
- "*skrik* Se var du kör, McKvack! Varje buckla dras av från din lön, ska du veta!" (4:22)
- "Ech. Varför kör du inte?" (4:48)

KONRAD:
- "Med ökade affärer i Spoonerville och St. Canards marknadsområden, noterat i bilaga C, G och 5F så minskar vi även ekonomsikt stöd till onödiga departement som historieforskning, experimentell teknik-- havsdjups utforskning." (3:16)

SIGGE:
- "Samma gamla vanliga på kontoret, Von Anka? Ha ha, 'vart där. Jag har förvisso inget kontor men, på sätt och vis, är vägen mitt kontor. Men vad djupt! Den måste jag skriva ner!" (4:06)
- "Självklart. Så, har du läst om den där snöstormen i drakbarriärrevet? Tänk o' flyga in i den! Jag är liksom själv pilot och åh--- o-okej, fönstret. Det är lugnt." (4:28)

FRU MATILDA:
- "Vänligen håll er till den angiva lekhöran. En gåva från er farbror. De ska lämnas in innan avfärd. Han har räknat dem." (7:22)

ANKI:
- "Vem är er chef? Mallan? Flinthjärta? Svara mig!" (8:15)
- "Farbror Joakim? Kan det va'...? Knattarna!" (8:25)

TRÄKROK:
- "Hahahahaha!" (14:55)
- "Von Ankas huvud!" (15:05)
Til Toppen Go down
MushyPlushie

MushyPlushie


Antall Innlegg : 7
Join date : 13.10.2014

*AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1 Empty
PosteTema: Re: *AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1   *AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1 EmptyTir Jan 09, 2018 4:42 pm

Projektet är fortfarande aktuellt! Få provspelningar hittills, vilket är tråkigt, men jag har inte tappat hoppet! Jag har dock låst mitt Twitter-konto i syftet att ta en paus ifrån flummet, fast det går fortfarande bra att nå mig via e-mail och YouTube. Kom ihåg: det finns inga dumma frågor.
Til Toppen Go down
MushyPlushie

MushyPlushie


Antall Innlegg : 7
Join date : 13.10.2014

*AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1 Empty
PosteTema: Re: *AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1   *AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1 EmptyOns Jan 17, 2018 11:52 pm

Jag var nog ganska naiv som trodde att det här projektet skulle få tillräckligt med uppmärksamhet för att vara realistiskt, ha ha. Laughing Inget har hänt sen det senaste inlägget och så kommer det nog förbli, men än är det inte riktigt försent! I ett desperat försök att uppmuntra potentiella röstisar (Get it? Som "skådis", men för röstskådespelare) så kommer nu en deadline: 1 februari!

De enda rollerna som är ganska säkrade är Anki och knattarna. Jag må ha hört att jag har en bra range, men bra är den inte. Ska projektet bli av så behövs du! Ja, DU! Du som läser det här! Ta fram mikrofonen och testa! Vad skadar det? Jag bits inte*. Om du inte har möjlighet att spela in förrän efter den 1 februari är det bara att meddela mig. Finns via e-mail och YouTube.

*Källa saknas.
Til Toppen Go down
Sponsored content





*AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1 Empty
PosteTema: Re: *AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1   *AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1 Empty

Til Toppen Go down
 
*AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Yu-Gi-Oh! GX Abridged på svenska (Söker dubbar röster) [Audition stängd]
» Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)
» Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)
» Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET
» Ducktales/Ankliv Swedish Fancover by Princecid

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Auditions-
Gå Til: