Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET Empty
PosteTema: Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET   Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET EmptyLør Jun 14, 2014 8:19 am

UPPDATERING: Projektet har skrotats. Vill någon ta över det så kör hårt.

Det är ingen hemlighet att 4Kids massakerade många serier i sin kamp för att göra anime barnvänligt. Risbollar som blev till munkar, osynliga pistoler och avsnitt som helt enkelt togs bort för att de inte mötte deras moralstandard. Men det var först idag som jag insåg just hur stor skadan var, när jag för första gången såg 'Mewtwo slår tillbaka' på japanska: hela min barndom var en lögn! Jag hade ingen aning om att filmen klippts om, med ett flertal bortklippta scener och ändrad dialog som till stor del gjort att filmens egentliga handling gick förlorad. Jag skulle kunna sitta här hela dan och prata om ändringarna, men nu till poängen:

Den mest uppenbara skillnaden mellan originalet och 4Kids-versionen är att de första 12 minuterna mer eller mindre klippts bort. 12 minuter! Filmen är bara 90 minuter lång, vilket innebär att vi förlorade 15 procent av filmen redan där! Så, vad händer egentligen i denna förlorade inledning? Jo, vi får ta del av Mewtwos "uppväxt"; hans hopp, tvivel och oförståelse för vad det innebär att vara annorlunda. Men jag låter er själva bedömma materialets slutgiltiga betydelse. Förutom en ung Mewtwo och forskarna från 4Kids-versionen så möter vi tre andra klonade Pokémon: en Charmander, en Bulbasaur och en Squirtle; och vi möter även en klon av Professor Fujis bortgångna dotter Ambers medvetande.

Jag vill att vi dubbar den här bortklippa scenen till svenska. Om intresset finns så kommer jag leda projektet och stå för redigeringen. Dock är det möjligt att jag kommer behöva hjälp med översättnigen, så ni som har erfarenhet av att dubba japanska klipp/låtar får gärna hoppa på.

Här har ni den engelska dubbningen som släpptes under titeln "The Uncut Story of Mewtwo's Origin":



ROLLISTA:
- Mewtwo (ung och äldre, ska helst spelas av samma person)
- Amber (Fujis dotter)
- Professor Fuji
- Manlig forskare
- Kvinnlig forskare
- Ambers mamma

- Charmander
- Bulbasaur
- Squirtle

MOTTAGNA AUDITIONS:
- TruEcho
- Ahturos

För att provspela, välj åtminstone två eller tre repliker givna av karaktären/karaktärerna du vill spela (för starterpokémons räcker det förstås med att säga namnet ett par gånger, men för Mewtwo MÅSTE du ha med den sista repliken där han åldras), och översätt dem. Försök att spela in under bästa möjliga förutsättningar så att jag kan göra en rättvis bedömning av ljudkvalitén. Glöm inte att spela in med en sample rate på minst 41 kHz och en bit rate på 32 bit. Spara filen i ett okomprimerat format, så som .WAV. Skicka sedan filen till min e-mail: Berethead(at)gmail.com. Alternativt kan ni också lägga upp det som ett filmklipp på YouTube, om ni vill visa upp era mad skillz. Deadline för provspelningarna blir 1 augusti, men rollerna kan tillsättas innan dess, så försök få in dem hyfsat snabbt.

Det var allt från mig. Hoppas ni är intrsserade.


Sist endret av Berethead den Lør Jul 19, 2014 2:15 am, endret 7 ganger
Til Toppen Go down
TruEchoo

TruEchoo


Antall Innlegg : 34
Join date : 28.10.2012
Age : 31
Bosted : Åstorp, Skåne

Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET Empty
PosteTema: Re: Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET   Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET EmptyLør Jun 14, 2014 9:53 am

Jag är intresserad!! Skickar audition så snart som möjligt ^^
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/1TruEcho
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET Empty
PosteTema: Re: Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET   Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET EmptyLør Jun 14, 2014 12:10 pm

Oj jag fick rysningar mot slutet där faktiskt. Men ja jag kör lätt på. Behöver du verkligen röster för dom 3 nybörjar pokémonen? Undrar om det inte är lätt att hitta ljuden någonstans. Eller nja kanske det är lättare att göra egna ljud, och roligare. Antar det kan bli flera röster för Mewtwo då han blir äldre där på slutet. Hoppas du kan få till den läskiga effekten på Mewtwos röst så att det låter som en tanke i huvudet och inte som en röst som pratar.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
LivviKin

LivviKin


Antall Innlegg : 46
Join date : 14.12.2012
Age : 29
Bosted : Yxlan

Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET Empty
PosteTema: Re: Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET   Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET EmptyLør Jun 14, 2014 1:27 pm

Jag är intresserad!
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET Empty
PosteTema: Re: Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET   Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET EmptyLør Jun 14, 2014 3:43 pm

Ahturos skrev:
Oj jag fick rysningar mot slutet där faktiskt. Men ja jag kör lätt på. Behöver du verkligen röster för dom 3 nybörjar pokémonen? Undrar om det inte är lätt att hitta ljuden någonstans. Eller nja kanske det är lättare att göra egna ljud, och roligare. Antar det kan bli flera röster för Mewtwo då han blir äldre där på slutet. Hoppas du kan få till den läskiga effekten på Mewtwos röst så att det låter som en tanke i huvudet och inte som en röst som pratar.

Det är helt klart ett alternativ, men om någon känner att hen kan göra en bra imitation, för ja, imitationer är vad jag är ute efter i det fallet, så lämnar jag rollerna öppna. Det är dock därför de står avskiljt ifrån de andra.
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET Empty
PosteTema: Re: Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET   Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET EmptyLør Jun 14, 2014 3:44 pm

Jag tror faktiskt jag gör så att jag låter er översätta era egna testrepliker. Delvis för att det är kul att se er tolkning, vilket kan ge mig idéer, men också för att jag är lat.  Laughing 
Til Toppen Go down
Sponsored content





Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET Empty
PosteTema: Re: Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET   Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET Empty

Til Toppen Go down
 
Svensk fandubbning av "The Uncut Story of Mewtwo's Origin". PROJEKTET AVBRUTET
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)
» Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)
» *AVSLUTAT* Svensk fandubbning av DuckTales 2017! - Första avsnittet, del 1
» EVABRIDGED svensk fandub
» Closer [Svensk Fancover]

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Auditions-
Gå Til: