Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?

Go down 
+7
Ahturos
lorlifi
Musse
Princecid
SwedishKuriboh
GAMEMANYEEE
xMarinePearlx
11 posters
AvInnlegg
xMarinePearlx

xMarinePearlx


Antall Innlegg : 16
Join date : 16.10.2012
Age : 31

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyOns Des 26, 2012 12:32 pm

Hejsan allesammans! Länge sedan man skrev här! xD *shot*

Så, efter att ha sett Polystudios fantastiska [You must be registered and logged in to see this link.] av den supercoola trailern för de nya Pokémon-spelen så blev jag sjukt sugen på att dra ihop lite dubbare här och försöka göra en lika epic svensk version av den! >u<)/

Orginalet;
[You must be registered and logged in to see this link.]

Så, jag tänkte bara höra här om det finns några intresserade? 8DD
De här är rollerna som kommer behövas (i den ordning de dyker upp i trailern);

N
Player
Rival
Bianca
Akuroma
Elesa
Team Plasma Grunt (tjej)
Cheren
Shadow Triad...dude...8'D

Sååå...*räknar* det kommer behövas 8 personer plus mig själv för att det här ska bli så awesome som möjligt~! Så, om ni är intresserade, skriv gärna här så jag vet om intresset för att dubba den här finns eller inte! *u*)/ (Om intresset är stort nog så slänger jag ihop ett manus så ni kan börja skicka auditions! >u<)

EDIT;
Skrev ihop ett snabbt manus (det kommer förmodligen bli lite ändringar, så om ni har några förslag är ni VARMT välkomna att föreslå! 8DDD Det var så länge sedan jag skrev manus så är lite ovan! >.<''), så om ni vill skicka in auditions kan ni göra det! 8D (Skicka här via box.net eller skicka till min mail --> [You must be registered and logged in to see this link.])

[N]
Vilken väg kommer du och dina Pokemon att välja?
Vad är ert mål?

[Rival]
Är du redo? För din första Pokemon?

[Player]
Un!
Visst är du...?

[Bianca]
Ah! Det var på tiden!
Ta-daaa! Härinne finns den Pokemon som
kommer att bli eran alldeles egna partner!

[Akuroma]
Det var så här som Team Plasma sa förut;
"Vi borde inse den potential som Pokemon har
och befria dem från människorna."
Jag däremot...håller inte med.

[Elesa]
Varmt välkommen till denna scen!
Vems sjärna kommer att skina starkast?
Min och mina älskade Pokemons, eller din och dina Pokemons...
Låt oss ta reda på det, här och nu!

[Team Plasma Grunt]
Det är verkligen imponerande att ni lyckades ta er så här långt...
Men...ni ser ju själva hur många vi är...
Så vad sägs som att ge upp lugnt och stilla?

[Rival]
Bara så ni vet...jag håller inte tillbaka...

[Cheren]
Typiskt...dom ÄR rätt många...Det här är verkligen irriterande.

[Rival]
Jag tänker avsluta det här...Så det är bäst du hjälper till.

[Player]
Visst!

[Team Plasma Grunt]
Seviper, anfall!

[Player]
Arcanine, motattack!

[Rival]
Samurott, isstråle!

[Player]
Vänta!!
Lucario, där borta! (<-- Någon som har en bra översättning på "Aura Sphere"? xD; )

[Shadow Triad dude]
Vad vi än måste göra så kommer vi att uppnå vårt mål!

---

Notera att jag inte lagt in några extra ljud de gör i det här manuset, som när de fnissar eller flämtar till, så det kommer ni bli tvingade att hålla reda på själva! 8'D *shot for being lazy* <3


Sist endret av xMarinePearlx den Tor Mar 14, 2013 11:02 am, endret 6 ganger
Til Toppen Go down
GAMEMANYEEE

GAMEMANYEEE


Antall Innlegg : 8
Join date : 19.10.2012
Age : 26
Bosted : Göteborg

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Jag kanske kan testa?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyOns Des 26, 2012 12:54 pm

Hejhej Matti, tror jag skulle kunna pröva nån roll, försökte i SwedishKuribohs Kämpfer Abridged roll Kanden katt, han sa det var rätt bra men inte riktigt det han söker (men han sa jag kunde gärna fortsätta dubba) så jag tänker kanske jag kan få vara med i denna dubb-trailer? ;]

Här är min YT om du nu undrar hur jag låter så kan du kanske komma på vilken roll jag kan ta... för mig så bryr jag mig inte riktigt vem jag får Razz
[You must be registered and logged in to see this link.]
Til Toppen Go down
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyOns Des 26, 2012 1:10 pm

Oh, ja! Jag är lätt på för en svensk dubbning av den här trailern! =D

Säg bara till när du kastat ihop ett manus så ska jag se vilka jag kan provspela för! ^^
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
xMarinePearlx

xMarinePearlx


Antall Innlegg : 16
Join date : 16.10.2012
Age : 31

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyOns Des 26, 2012 1:41 pm

Jag har slängt upp ett snabbt manus nu, så om ni vill testa på er någon roll får ni mer än gärna göra det! d(*U*)b Och Game, jag tror du skulle kunna bli en bra N, Player eller Rival kanske? Det är svårt att säga genom att bara lyssna på någons naturliga röst och tonläge, så du får mer än gärna testa på någon av dem, eller någon annan ifall du känner för det! ;D
Til Toppen Go down
Princecid

Princecid


Antall Innlegg : 18
Join date : 11.10.2012
Age : 34

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyOns Des 26, 2012 3:22 pm

Jag skulle gärna vilja vara med på det här.
Är det någon deadline än?
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Princecid?feature=mhee
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyOns Des 26, 2012 6:15 pm

Ah! H-häftigt! Men... behöver du inte röster till alla Pokémon också?
Til Toppen Go down
lorlifi

lorlifi


Antall Innlegg : 16
Join date : 15.10.2012
Age : 31
Bosted : Göteborg

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re:Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyOns Des 26, 2012 8:23 pm

Vad epic det här låter! :'D

Jag vill jättegärna auditionera iaf för alla tre rollerna (som är kvinnliga, kan inte manliga)

PolyStudios gjorde en amaxing dubb! (amazing egentligen men jag hittade på ett eget ord XD hahah)

So count me in Wink

Kram till dig Matti-chan~♥️♥️ *__*
Til Toppen Go down
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyOns Des 26, 2012 10:58 pm

Men Matti då du får inte ha så härliga projekt pågång när jag inte är tillgänglig XP pig Ah lurade dig där XP
Få se hur det här går. Om det här inte är helt klart fören jag kommer tillbaka i Mars så söker jag gärna dom roller som är kvar eller är dubbel dubbade (Dubbad av en person som dubbar mer än en karaktär). Så ja det här verkar härligt. Och som frågat, behövs det lite Pokémon ljud också? Låt oss nu fånga alla Röster cheers
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
xMarinePearlx

xMarinePearlx


Antall Innlegg : 16
Join date : 16.10.2012
Age : 31

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyLør Des 29, 2012 9:19 pm

OJ OJ, många svar här! Himla awesome!! *///*)/ Jag ser fram emot alla er som ska göra auditions! <33

Vad gäller deadline så finns det ingen just nu - jag har ganska mycket att göra just nu, så ta den tid ni behöver 8DD Jag säger till när jag känner för att börja knyta ihop påsen <3

Ooooch vad gäller Pokémon-ljud så hade jag tänkt försöka hitta ljud från riktiga djur eller göra det själv, men vill ni göra auditions för Pokemonen också så får ni mer än gärna göra det! xD
Til Toppen Go down
JKchan

JKchan


Antall Innlegg : 18
Join date : 09.10.2012
Age : 31

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyLør Des 29, 2012 10:40 pm

Sign me up too! Ska definitift provspela! ^^
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Jkchan
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptySøn Des 30, 2012 3:44 pm

Då har jag skickat mina provspelningar... enjoy! Very Happy
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
TheMewAlchemist

TheMewAlchemist


Antall Innlegg : 26
Join date : 22.11.2012
Age : 27
Bosted : Nynäshamn

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyOns Jan 02, 2013 9:47 pm

Jag kommer fortfarande att försöka jag ger inte upp tills jag har lärt mej tricken för att kunna dubba så jag kommer att skicka in en för Bianca och kanse en för Female Team plasma Go my dragonite Very Happy Har spelat både Pokemon black/white och pokemon black2/white2 så jag kan hela historien :3 lol!
Til Toppen Go down
Hikeni

Hikeni


Antall Innlegg : 22
Join date : 09.10.2012

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyOns Jan 02, 2013 11:54 pm

Så utrolig gøy og høre at dere bruker vår dub som inspirasjon. Det er amaxing det! (Hoho, Sofia!)

(Om dere vil kan vi sikkert overtale han som mixet til å gi dere lydmixen uten stemmer Wink )
Til Toppen Go down
lorlifi

lorlifi


Antall Innlegg : 16
Join date : 15.10.2012
Age : 31
Bosted : Göteborg

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Sv: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?    Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyMan Jan 14, 2013 9:59 pm

Nu har jag skickat in mina auditions Smile

Ödet vilar i dina händer du store MarinePearl~ Wink

It's amaxing~ :3
Til Toppen Go down
Twistermon

Twistermon


Antall Innlegg : 32
Join date : 12.01.2013
Age : 36
Bosted : Sverige

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Deltagande   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyTir Jan 15, 2013 1:12 am

Jag kanske kan ställa upp.
Hur professionellt ska det kunna vara för en bra röst till, låt oss säga, Cheren?

Förresten, jag har skickat in min audition för både Cheren och N, och plus att jag skickade en till med röstförbättring.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Twistermon
xMarinePearlx

xMarinePearlx


Antall Innlegg : 16
Join date : 16.10.2012
Age : 31

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyTor Mar 14, 2013 11:13 am

Nämen hej igen allihopa! 8'D *shot*

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte varit aktiv med det här projektet - jag ville få klart lite andra saker innan jag drog igång! >///< Förlåt! MEN, nu skall det igång igen på riktigt! Hitills har jag fått auditions från dessa personer;

Grabbar;
SwedishKuriboh
Ahturos
Twistermon
Gamemanyeee

Tjejer;
lorlifi
JKchan

Såååååå...vi kan väl dra till med att sätta en deadline på den 25 mars för auditions? 8D (Om någon behöver med tid för någon anledning så skrik till så kan vi komma överens om något! <3) Kan också nämna att jag förmodligen kommer ta Elesa som min "karaktär", men ni tjejer får mer än gärna göra auditions ändå för henne om ni vill! (/OuO)/

Och Hiiiiii-chan, det vore UNDERBART om man kunde få er fantastiska ljudfil!! <8DDDDDDDD Tack så mycket! Om det går, kan man kanske få en ljudfil med musiken och en separat med ljudeffekterna, om det inte är för mycket trubbel? <33


Sist endret av xMarinePearlx den Lør Mar 23, 2013 10:02 pm, endret 1 gang
Til Toppen Go down
TheMewAlchemist

TheMewAlchemist


Antall Innlegg : 26
Join date : 22.11.2012
Age : 27
Bosted : Nynäshamn

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyTor Mar 14, 2013 11:40 am

Nice! då kommer min in snart för Bianca och team plasma!
Til Toppen Go down
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyFre Mar 15, 2013 9:29 am

Så ska du ta upp med oss som har skickat in vilka roller du tycker att vi ska ta enskilt eller här?
Det var få tjejer. Bara du lorlifi och TMA. Nåväl det är ju bara tre tjej roller såg jag nu.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
TheMewAlchemist

TheMewAlchemist


Antall Innlegg : 26
Join date : 22.11.2012
Age : 27
Bosted : Nynäshamn

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyFre Mar 15, 2013 9:43 am

Ahturos skrev:
Så ska du ta upp med oss som har skickat in vilka roller du tycker att vi ska ta enskilt eller här?
Det var få tjejer. Bara du lorlifi och TMA. Nåväl det är ju bara tre tjej roller såg jag nu.



Tyvär så förstår jag absolut inte vad du menar med detta confused Question
Til Toppen Go down
xMarinePearlx

xMarinePearlx


Antall Innlegg : 16
Join date : 16.10.2012
Age : 31

Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? EmptyFre Mar 15, 2013 10:11 am

Ahturos skrev:
Så ska du ta upp med oss som har skickat in vilka roller du tycker att vi ska ta enskilt eller här?
Det var få tjejer. Bara du lorlifi och TMA. Nåväl det är ju bara tre tjej roller såg jag nu.

Aaaah, förlåt, jag har skickat min kritik hitills till alla som skickat auditions, men om du inte fått något svar än så måste jag ha missat! *hits head* Jag har lyssnat dock, var ej orolig! Jag ska skicka mitt svar till din mail senare (/O7O)/
Til Toppen Go down
Sponsored content





Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty
PosteTema: Re: Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?   Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska? Empty

Til Toppen Go down
 
Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX - TGS 2012 Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)
» Kingdom Hearts 1 - Trailer - Svensk fandubbning (KLART!)
» Another på Svenska
» Swedish Thread
» Sword Art Online (Svenska)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Auditions-
Gå Til: