Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sword Art Online (Svenska)

Go down 
+3
Ahturos
SwedishKuriboh
polkagrisar
7 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
polkagrisar

polkagrisar


Antall Innlegg : 32
Join date : 09.10.2012
Age : 30
Bosted : Halland

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptySøn Jan 27, 2013 8:02 pm

Hej allesammans, det är jag som är polkagrisar (med lowercase p), och jag
har tänkt starta en svensk fandub av animen "Sword Art Online", SAO.

Om vi ska börja lite kort om vad animen handlar om så:
Sword Art Online är en anime som släpptes juni-december år 2012 och
handlar om hur spelare blir fångade i ett virtuellt MMORPG.
Genrer som jag skulle säga att animen tillhör är:
Adventure, Fantasy, Romance, (kanske även drama)

Jag har först tänkt fokusera på att göra första avsnittet och
leta roller därefter.

Roller:
Kirito, (Man), Huvudkaraktär
Har väldigt många repliker i alla avsnitt, så ska man dubba
honom får man vara beredd på detta.

Klein, (man), Minihuvudroll
Har många repliker i första avsnittet, men blir sedan en
biroll som gör cameos då och då.

Kayuba, (man), Skapare av SAO
Har repliker i första avsnittet, men blir som Klein och har inte mycket förens senare
i animen.

Asuna, (Kvinna), Huvudkaraktär
Har inga repliker i avsnitt ett, men blir en huvudrollsinnehavare vid senare avsnitt.
Asuna behöver inte en dubbare innan avsnitt 2.

Jag har även gjort en Flash-swf med lite mer info om biroller som kan hittas på min väldigt ouppdaterade hemsida.
[You must be registered and logged in to see this link.]

Första avsnittet innehåller ett par one-linerkaraktärer.

Om detta känns något för dig eller verkar intressant så kan du skriva i den här tråden.
Auditions kan skickas till min mail, [You must be registered and logged in to see this link.]. EDIT: JAG HAR GJORT EN SUPER TABBE OCH BER SÅ MYCKET OM USRÄKT, min mail är [You must be registered and logged in to see this link.] och den mailen jag hade innan var en typo, och jag vet inte varför jag inte märkt detta innan. D:

Allmänna frågor om dubben eller om Sword Art Online Animen kan ni ställas i denna tråden så ska jag försöka svara på dom.

Lycka till med eventuella auditions.

Edit: Tänkte skriva lite overall progress med redigeringen här. Ni kan ignorera detta om ni inte skulle tycka det är intressant.
Script:
Kirito --% 71 repliker (and counting), ett par repliker är dock, tex. (Jaha..., J-ja, u-uh, etc...)
Klein --%
Tv Announcer 100% 17 Repliker
Kayaba --%

Redigering
~10min / ~22min

Nu med 10% mer hemgjorda ljudeffekter!


Sist endret av polkagrisar den Lør Feb 23, 2013 5:47 pm, endret 7 ganger
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/polkagrisar
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptySøn Jan 27, 2013 10:06 pm

Ah, Sword Art Online... har hört mycket om den här animén, men aldrig sett den själv (utöver det som Polystudios dubbade i vintras).

Jag är gärna med och provspelar, men då jag är lite obekant med serien så skulle jag uppskatta om du skrev ner lite testrepliker, och ungefär vilken typ av röst du är ute efter! =)
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
polkagrisar

polkagrisar


Antall Innlegg : 32
Join date : 09.10.2012
Age : 30
Bosted : Halland

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptySøn Jan 27, 2013 10:55 pm

Jag glömde nog nämna att förutom info om bi-roller så kan man hitta info om andra karaktärer och även testrepliker till dom flesta karaktärerna på länken
till min hemsida. Anledningen att det finns på hemsidan är att jag inte fick swf filer att funka med forumet.

Och om hur rösterna ska vara så.
Kirito: Oftast lugn, men kan vara ilsken/arg ibland. Mycket osäker i saker han säger, men blir säkrare i rösten efter hand.
Klein: Mörkare röst, Tror han är bäst, men erkänner att han inte är det.
Kayaba: Låter kraftfull, typ som en högt uppsatt person med mycket makt.

Glömde även skriva på bi-rollerna om TV announcern (på hemsidan) att det ska vara en kvinnlig announcer då det är det i animen, men det skulle nog gå med en manlig
då man inte ser announcern och bara hör henne.

Ex. hur det ser ut på hemsidan, för att ändra sida klickar man bara på "Kirito", "Klein", "Suguha" etc...
Sword Art Online (Svenska) 1375929-4QXC1AX Sword Art Online (Svenska) 1375944-2JSYSP4

Mer info kommer inom kort.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/polkagrisar
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptySøn Jan 27, 2013 11:02 pm

Uppfattat... då ska jag försöka göra en provspelning när jag blivit kvitt min rackarns förkylning! XP

Lycka till! ^^
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyMan Jan 28, 2013 10:56 pm

Riktigt härligt Polka, det här ska jag pröva så fort jag är tillbaka i Sverige.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
Hikeni

Hikeni


Antall Innlegg : 22
Join date : 09.10.2012

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptySøn Feb 03, 2013 5:30 pm

Av og til skulle jeg ønske jeg var svensk så jeg kunne auditione for dette!
Til Toppen Go down
polkagrisar

polkagrisar


Antall Innlegg : 32
Join date : 09.10.2012
Age : 30
Bosted : Halland

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyOns Feb 06, 2013 10:51 pm

Nyheter!

Jag har beslutat att klippa klart avsnitt 1 (utan röster) tills början av mars, och att förhoppningsvis kunna göra klart avsnittet (med röster) tills slutet av mars/Början av april.
Skulle vara trevligt att få ihop några tjejer som skulle vilja dubba, då jag är rätt så säker på att jag inte skulle kunna göra de rösterna själv. (Behöver såklart killar också, så ni behöver inte oroa er Wink )
"The more the merrier" som man brukar säga.

Jag tänker att jag också skulle kunna hålla en stream under mars om detta skulle verka intressant, och skulle då streama saker som:
- Redigering av avsnitt
- Behind the scenes stuff(?)
- Umgås med chatten (er)
- Kanske även co-streaming
- Andra saker som ni skulle vilja se

Mer info om detta om det verkar intressant nog och när det skulle bli mer aktuellt.

Funderar även på att översätta öppningslåten till animen, som någon då skulle få sjunga om dom vill. Smile

@Hikeni
Det kanske skulle fungera att du auditonerar ändå, om du kan låta svensk och har tillräckligt bra utal. Wink
---

Vi ses senare, och bara fråga om det är något som ni undrar.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/polkagrisar
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyOns Feb 06, 2013 10:57 pm

Livestream låter som en jättebra idé! Har själv hållit livestreams flertalet ggr (har för mig att du varit med nån gång, men kan ha fel) och tycker det är hemskt kul, så go for it! ^_^

Som jag sa tidigare så ska jag försöka att göra en provspelning när jag tillfrisknat från förkylningen (är på bättringsvägen, men är fortfarande lite slemmig)! =)
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
amuoOochan

amuoOochan


Antall Innlegg : 2
Join date : 25.11.2012

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyTor Feb 07, 2013 8:14 pm

Jag kan tänka mej att provspela ;D ska bara fixa en sladd -_- men jag är intresserad Very Happy
Til Toppen Go down
Hikeni

Hikeni


Antall Innlegg : 22
Join date : 09.10.2012

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyTor Feb 07, 2013 9:55 pm

polkagrisar skrev:

@Hikeni
Det kanske skulle fungera att du auditonerar ändå, om du kan låta svensk och har tillräckligt bra utal. Wink

Haha. Selv om jeg gjerne skulle ønske jeg kunne snakke overbevisende svensk, må jeg nok innrømme at svensken min ikke er veldig bra. Det blir litt for mye svorsk/sworwegian. Jeg får heller kose meg med norske dubber på egenhånd! Og fangirle over deres når den kommer ut. Men om dere trenger noen morsomme bakgrunstemmer med merklig aksent, si ifra! Very Happy
Til Toppen Go down
TheMewAlchemist

TheMewAlchemist


Antall Innlegg : 26
Join date : 22.11.2012
Age : 27
Bosted : Nynäshamn

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptySøn Feb 10, 2013 6:47 pm

SAO Very Happy Very Happy Very Happy Jag kommer tametusan shicka in en provspelning!
Til Toppen Go down
TruEchoo

TruEchoo


Antall Innlegg : 34
Join date : 28.10.2012
Age : 31
Bosted : Åstorp, Skåne

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyTir Feb 12, 2013 11:55 am

Jag skulle jätte gärna vilja göra audition Very Happy

polkagrisar skrev:
Hej allesammans, det är jag som är polkagrisar (med lowercase p), och jag
har tänkt starta en svensk fandub av animen "Sword Art Online", SAO.

Om vi ska börja lite kort om vad animen handlar om så:
Sword Art Online är en anime som släpptes juni-december år 2012 och
handlar om hur spelare blir fångade i ett virtuellt MMORPG.
Genrer som jag skulle säga att animen tillhör är:
Adventure, Fantasy, Romance, (kanske även drama)

Jag har först tänkt fokusera på att göra första avsnittet och
leta roller därefter.

Roller:
Kirito, (Man), Huvudkaraktär
Har väldigt många repliker i alla avsnitt, så ska man dubba
honom får man vara beredd på detta.

Klein, (man), Minihuvudroll
Har många repliker i första avsnittet, men blir sedan en
biroll som gör cameos då och då.

Kayuba, (man), Skapare av SAO
Har repliker i första avsnittet, men blir som Klein och har inte mycket förens senare
i animen.

Asuna, (Kvinna), Huvudkaraktär
Har inga repliker i avsnitt ett, men blir en huvudrollsinnehavare vid senare avsnitt.
Asuna behöver inte en dubbare innan avsnitt 2.

Jag har även gjort en Flash-swf med lite mer info om biroller som kan hittas på min väldigt ouppdaterade hemsida.
[You must be registered and logged in to see this link.]

Första avsnittet innehåller ett par one-linerkaraktärer.

Om detta känns något för dig eller verkar intressant så kan du skriva i den här tråden.
Auditions kan skickas till min mail, [You must be registered and logged in to see this link.].

Allmänna frågor om dubben eller om Sword Art Online Animen kan ni ställas i denna tråden så ska jag försöka svara på dom.

Lycka till med eventuella auditions.

Edit: Tänkte skriva lite overall progress med redigeringen här. Ni kan ignorera detta om ni inte skulle tycka det är intressant.
Script:
Kirito --% 71 repliker (and counting), ett par repliker är dock, tex. (Jaha..., J-ja, u-uh, etc...)
Klein --%
Tv Announcer 100% 17 Repliker
Kayaba --%

Redigering
~10min / ~22min

Nu med 10% mer hemgjorda ljudeffekter!
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/1TruEcho
polkagrisar

polkagrisar


Antall Innlegg : 32
Join date : 09.10.2012
Age : 30
Bosted : Halland

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyTir Feb 12, 2013 2:06 pm

Ju mer som gör audition desto bättre. ^^
Arbetet på första avsnittet är på god väg, och det ser väldigt lovande ut hittills om jag får säga så.
Kan inte vänta tills jag kan höra dom prata under redigeringen och inte bara massa ljudeffekter. xD

Jag kommer nog uppdatera rollistan i den första posten också.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/polkagrisar
Hikeni

Hikeni


Antall Innlegg : 22
Join date : 09.10.2012

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyTir Feb 12, 2013 2:07 pm

Kan jeg være så dristig og spørre om det er mulig og få igang et svensk/norsk-samarbeid her? Som at vi får «karaoke»-tracket av dere og produserer en norsk en basert på det. Selvsagt med kreditering Smile (Dere kan få noe av oss om det er ønskelig)
Til Toppen Go down
polkagrisar

polkagrisar


Antall Innlegg : 32
Join date : 09.10.2012
Age : 30
Bosted : Halland

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyTir Feb 12, 2013 2:33 pm

Jag har faktiskt själv funderat på att ge er avsnittet (med alla ljudeffekter och utan svenska röster), så jag tror nog att jag kan ge er det om ni vill.
Dock först efter att första avsnittet på svenska är 100% klart.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/polkagrisar
Hikeni

Hikeni


Antall Innlegg : 22
Join date : 09.10.2012

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyTir Feb 12, 2013 2:34 pm

polkagrisar skrev:
Jag har faktiskt själv funderat på att ge er avsnittet (med alla ljudeffekter och utan svenska röster), så jag tror nog att jag kan ge er det om ni vill.
Dock först efter att första avsnittet på svenska är 100% klart.

Så klart! Det er kjempekult gjort! (Si ifra om dere vil ha noen av våre. Vi har f.eks. de tre første episodene av Soul Eater liggende med mix Wink)
Til Toppen Go down
TheMewAlchemist

TheMewAlchemist


Antall Innlegg : 26
Join date : 22.11.2012
Age : 27
Bosted : Nynäshamn

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyTor Feb 14, 2013 8:12 am

Då har jag kanske en liten tjatig fråga... Hur lång tid tror du att det kommer ta innan man kan få dom då? ^^ Föresten jag har allla SAO avsnitten nerladdade ''raw'' (dom är med text men inte ifall man ska göra videos med dom)
Til Toppen Go down
polkagrisar

polkagrisar


Antall Innlegg : 32
Join date : 09.10.2012
Age : 30
Bosted : Halland

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyTor Feb 14, 2013 9:11 am

@TheMewAlchemist
Jag har raws på avsnitten som jag behöver, och det jag gör är basicly att jag försöker behålla så många original ljudeffekter från avsnittet som möjligt och lägger in egna ljudeffekter utan att det ska låta opassande, så kommer förhoppningsvis ha klart hela första episoden (-svenska röster) under nästa vecka.

Eller nu när jag har läst igenom din post 4 gånger till så kanske det du frågar efter var repliker tll karaktärer i avsnittet?
I såfall ska jag försöka få klart allt manus under nästa vecka också, men vad jag gör är att jag utgår ifrån den engelska fansubben från UTWOOTS, och försöker direkt översätta på ett sätt som gör att meningen behåller samma känsla, samt även är synkad.

Nu när jag läser din post ännu en gång, så märker jag att jag kanske inte har uppfattat över huvudtaget vad du frågade efter. Så om jag inte riktigt svarade på något du ville veta så är jag ledsen. Jag är väldigt trött just nu. :/
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/polkagrisar
TheMewAlchemist

TheMewAlchemist


Antall Innlegg : 26
Join date : 22.11.2012
Age : 27
Bosted : Nynäshamn

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyTor Feb 14, 2013 5:28 pm

Förlåt ifall jag inte var klar nog med frågan det jag undrade var om Episoden utan rösterna ^^
Til Toppen Go down
polkagrisar

polkagrisar


Antall Innlegg : 32
Join date : 09.10.2012
Age : 30
Bosted : Halland

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyTor Feb 21, 2013 6:31 pm

Här kommer jag med lite nyheter! Jippi!

Jag har gjort klart ett första utkast av avsnitt Ett utan några som helst originalröster, och har nu påbörjat en "grundlig" översättning av alla roller i avsnittet. (Kan hittas i slutet av denna posten, och borde uppdateras kontinuerligt, googledocs ftw)

Jag är fortfarande helt såld på ideén att vi borde översätta öppnings sekvensen (som visas i slutet av första avsnittet), och då jag väntar på en bättre översättning och en sångerska så är öppningssekvensen lite på is sålänge. (Märkte även att jag måste klippa instrumentalen lite bättre)

[You must be registered and logged in to see this link.]

Ser fram emot alla auditions! Smile

btw jag kan nås på min email [You must be registered and logged in to see this link.] (vet inte om jag gett min mail innan, och värst vad många paranteser jag använder Very Happy)
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/polkagrisar
TheMewAlchemist

TheMewAlchemist


Antall Innlegg : 26
Join date : 22.11.2012
Age : 27
Bosted : Nynäshamn

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyFre Feb 22, 2013 7:15 am

Kommer man kunna få tag på videon så man kan lägga ihopp det till auditionen?
Til Toppen Go down
polkagrisar

polkagrisar


Antall Innlegg : 32
Join date : 09.10.2012
Age : 30
Bosted : Halland

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyFre Feb 22, 2013 12:30 pm

Jag skulle kunna rendera ut specifika delar åt dig, något speciellt sätt jag ska skicka filerna åt dig?
Skriv här vilka scener du vill ha eller pma mig.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/polkagrisar
TheMewAlchemist

TheMewAlchemist


Antall Innlegg : 26
Join date : 22.11.2012
Age : 27
Bosted : Nynäshamn

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyFre Feb 22, 2013 12:41 pm

Jag kan ta Kiritos syster (kommer tametusan inte ihåg hennes riktiga namn >,< bara Leafa XD)

och hon som pratar i början på tv programet.
Til Toppen Go down
polkagrisar

polkagrisar


Antall Innlegg : 32
Join date : 09.10.2012
Age : 30
Bosted : Halland

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyFre Feb 22, 2013 1:18 pm

Här kommer jag med en Mediafirelink med scenen som du bad om: [You must be registered and logged in to see this link.]
Om du inte vet hur Mediafire funkar så behöver du bara klicka på den grönaknappen där det står: Download (68.96 MB).
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/polkagrisar
polkagrisar

polkagrisar


Antall Innlegg : 32
Join date : 09.10.2012
Age : 30
Bosted : Halland

Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) EmptyTir Mar 12, 2013 3:22 pm

Hej allesammans, tänkte att jag skulle skriva lite uppdateringar här och så.
Jag har just nu två skådespelare till avsnitt ett och dess är då TruEchoo som Kirito och Ahturos som Klein, behövs fortfarande några mer till avsnitt ett. (mer info längre ner). Översättningen på min [You must be registered and logged in to see this link.] börjar bli färdig, behöver bara översätta Kayaba och några mer birollers repliker, kanske även lite förbättringar av repliker.

Jag funderar även på att göra en till googledocslänk, fast denna gången med alla tidpunkter för karaktärsljudeffekter om ni skulle vilja detta. (Jag kommer förmodligen göra det ändå).
Rollistan kommer här:
Kirito: TruEchoo
Klein: Ahturos
Kayaba (manlig): (ingen)
Podcasttjej (kvinnlig): (ingen)
Suguha (kvinnlig): (ingen)
Biroller (kvinnliga och manliga): polkagrisar, (Behövs mer)
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/polkagrisar
Sponsored content





Sword Art Online (Svenska) Empty
PosteTema: Re: Sword Art Online (Svenska)   Sword Art Online (Svenska) Empty

Til Toppen Go down
 
Sword Art Online (Svenska)
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Nightmare Before Christmast This is Halloween på Svenska
» Four Sword at camp (svensk dubb)
» Another på Svenska
» Swedish Thread
» Dragon Ball Z Abridged - På Svenska

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Auditions-
Gå Til: