Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)

Go down 
+3
The Black Squirrel
LivviKin
Musse
7 posters
AvInnlegg
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptyLør Mar 23, 2013 11:51 pm

Hallåj, alla glada marsmänniskor! Våren nalkas och livet återvänder sakta till nordens alla kanter. Så vad sägs om ett nytt dubbprojekt? Det är nämligen så att jag rätt länge vilja dubba-- äsch, ni läste väl rubriken? Razz

För er som inte vet så var det ett antal I Mumindalen-avsnitt som inte visades i svensk TV. "Snorkens flygande skepp" var ett av dem, och det råkar dessutom vara ett ganska viktigt ett. I avsnittet får vi nämligen veta vad som hände med Snorkens första flygmaskin, den som serien lade ner så mycket fokus på. Väldigt tråkigt att vi svenskar aldrig fick se det...

Till skillnad från Kingdom Hearts trailer-dubbningen så är det här ett mycket större projekt, därför vill jag gärna se efter om intresset finns innan jag börjar översätta manuset. Förutom röstskådespelare så kommer jag även behöva en eller två mumin-glada personer som sen kan hjälpa till med lokaliseringen.

Rollistan:

Mumintrollet
Snorken
Stinky
Snorkfröken
Muminmamma
Muminpappa
Snusmumriken
Polismästaren
Lilla My
Sniff
Berättarröst
Mufflaren

Ni behöver förstås inte försöka efterlikna de svenska originalrösterna (även om det är ett plus), men den finlandssvenska-dialekten är ett MÅSTE! Testrepliker kommer snart, för er som vill ha det.

Spara din provspelning som en .WAV (uncompressed)-fil och skicka den till Berethead (at) gmail.com.

Kom igen, folk! Det här kan bli så otroligt bra! Snälla, hoppa på... Crying or Very sad
Til Toppen Go down
LivviKin

LivviKin


Antall Innlegg : 46
Join date : 14.12.2012
Age : 29
Bosted : Yxlan

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Re: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptySøn Mar 24, 2013 12:07 am

Jag tycker att det låter som en helt strålande idé! Jag älskar Mumin och har alltid älskat, jag samlar till och med på Mumin relaterade prylar. *_* Men jag är lätt på med audition och idén i det hela! Helt underbart, jag är riktigt pepp på det här! Very Happy
Til Toppen Go down
The Black Squirrel

The Black Squirrel


Antall Innlegg : 10
Join date : 09.10.2012

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Re: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptySøn Mar 24, 2013 12:20 am

Ååh, älskar Mumin! Smile
Låter som ett jättebra projekt som skulle kunna bli hur bra som helst. Cool Vill gärna försöka mig på några av rösterna, men vi får se hur det blir... X) Finlandssvenska är INTE min starka sida.
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Re: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptySøn Mar 24, 2013 12:24 am

Hurra! Jättekul att höra, ni två! I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Silly

Men vad bra! Det här ju ett alldeles utmärkt tillfälle att bemästra dialekten då, TBS.
Til Toppen Go down
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Re: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptySøn Mar 24, 2013 12:39 am

Jag får nog tacka nej till det här projektet, är jag rädd... jag tycker hemskt mycket om Mumin jag med, och hade mer än gärna ställt på en fandub av det... men om finlandssvenskan är ett måste så känner jag mig alldeles för begränsad gällande vad för liv och personlighet jag kan ge karaktären.

Så tyvärr, count me out... Sad
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Re: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptySøn Mar 24, 2013 12:44 am

Det var väldigt tråkigt att höra, SK. Hade hoppas få dig att spela Muminpappa... Crying or Very sad
Til Toppen Go down
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Re: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptySøn Mar 24, 2013 12:55 am

Jo, men tyvärr. Det är just finlandssvenskan som är strået som raserar allt för mig här!

Även om jag skulle prova för någon här, även om jag skulle få nån av rollerna så... oavsett vem det skulle vara så skulle jag inte kunna känna mig nöjd med min insats om jag skulle behöva prata finlandssvenska, för då är den brytningen det enda jag kommer att höra ur min insats... och tyvärr, det duger inte för mig!
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Re: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptySøn Mar 24, 2013 9:13 am

Oj oj vad många man skulle kunna försöka sig på. Kan lätt prova några så avgör du vilka jag passar. Vet att Princecid är på det här. Bashe borde vara Muminpappan kanske XP Ska nog se avsnittet först antingen om jag hittar den på Japanska eller Finska. Blir myspysigt det här tror jag. Å men har så mycket att göra nu så ja får se hur många som hakar på först.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Re: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptySøn Mar 24, 2013 2:04 pm

Ja, Bashe skulle nog vara en riktigt bra Muminpappa. Väldigt kul att du vill vara med, Ahturos. Jag hoppas verkligen att du har tid. Kommer märka ut vilka som är större och mindre roller så folk kan välja. Jag tänkte även lägga upp både det japanska och finländska avsnitten på YouTube. Någon som vet om det råder någon märkbar copyright-risk på dem?

Förresten, jag hoppas inte finlandssvenskan ställer till det alltför mycket för er. Men det är liksom inte Mumin utan den, ju. Ni kan väl prova i alla fall? Men jag förstår dig, SK. Det är lungt.
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Re: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptySøn Mar 24, 2013 9:22 pm

Nu ligger den japanska, finska och engelska versionen uppe som referensmall! Ska skriva ihop lite testrepliker nu.

Den japanska dubbningen:
- [You must be registered and logged in to see this link.]

Den finska dubbningen:
[You must be registered and logged in to see this link.]

Den engelska dubbningen:
[You must be registered and logged in to see this link.]





Til Toppen Go down
Princecid

Princecid


Antall Innlegg : 18
Join date : 11.10.2012
Age : 34

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Re: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptyMan Mar 25, 2013 4:01 pm

Jag som är ett stort muminfan skulle gärna kunna tänka mig att pröva! Vet inte om min finland-svenska är något vidare men jag kan försöka.
Vore bra om man hade lite testrepliker dock men jag kanske kan gå efter den engelska dubben först?
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Princecid?feature=mhee
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Testrepliker   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptyOns Mar 27, 2013 7:52 pm



Mumintrollet

- (Glatt överraskad) "Vid min svans... det är vår!"
- (Till Snusmumriken, otålig) "Men berätta om din resa!"
- (Till Sniff, reagerar på han ovillighet) "Men tänk att bli de första att som klättar upp på det där berget."

Snorken

- (Halvintresserad, får sen en idé) "Jaha, du det var ju-- vänta... rund? Sa du rund?"
- (Till Mufflaren, argt) "Ut ur mitt skjul!"
- "Jo, det enda problemet är bränslet."

Mufflaren (Uppfinnare, engångs-karaktär)

- "Jovisst är jag uppfinnare. Och en ganska känd sådan, också."
- (Från bekymrad till bestämd)"Tråkigt att behöva bryta sig in, men mitt rykte som världsberömd uppfinnare står på spel!"
- (Stolt) "Så klart jag kan."

Stinky

- (Egen, bestämd) "Nä, så här gör man!"
- (Luras) "Följ efter mig bara så ska jag visa dig till det bästa gömstället."

Snorkfröken

- (Ser Mumin flyga iväg på ett moln.) "Åh! Jag vill också försöka. *hoppar upp på molnet* Hopp!"
- "Han är ledsen nu. Men han kommer nog snart på något nytt."

Muminmamma

- (Måttligt upprörd) "Men kära nån..."
- "Jo... jo, du är min Mumin."

Muminpappa

- (Förvånad) "Vid min svans!"
- (Sympatisk) "Det var tråkigt det där med ditt skepp."

Snusmumriken

- (Till Mumin, något avfärdande) "Jovisst, jovisst. Men jag kände på mig att våren hade kommit till Mumindalen."
- (Till Mumin, om Sniff) "Han snarkar. En sån sju-sovare."
- (Till Mumin och Sniff, gåendes)"En sån här fin dag borde man kunna se hela Mumindalen från bergets topp."

Polismästaren

- "Tror du inte att du skulle kunna uppfinna något som klarar av det?"
- (Bestämd) "Okej, nu följer du med mig."

Lilla My

- (Arg, bestämd ton) "Hör du, Mumin. Tycker du det är roligt att väcka folk? Jag drömde nyss att jag bodde i en vattenmelon."
- (Ser konstiga moln flyga ur Muminhuset, frågande) "Vad i all världen är det där?"

Sniff

- (Avvisande) "Vadå? Är det ovanligt att klätta i berg?"
- (Försöker visa sig modig) "Rädd? Det är klart jag inte är! Jag tycker bara int' om vatten."

Berättarröst

- "Har ni hört berättas om Mumindalen? Där går alla som har det minsta lilla förstånd i ide nångång i november. När dalen drar sitt vinterlakan över sig. Men först så äter de sig mätta på granbarr, för det är viktigt att ha magen full av barr när man tänker sova i tre månader."
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Re: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptyLør Apr 06, 2013 12:19 pm

Så, där! Då var testreplikerna klarskrivna. Förlåt så mycket för att det tog sån tid, har varit väldigt upptagen de senaste två veckorna...
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Re: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptyTor Mai 02, 2013 9:52 pm

Eftersom jag fortfarande inte fått något riktigt svar så får jag nog ta det som att projektet inte går att genomföra... i alla fall just nu. Vi får se om det återkommer någon gång i framtiden.
Til Toppen Go down
Soscla

Soscla


Antall Innlegg : 29
Join date : 22.10.2012

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Re: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptyMan Mai 20, 2013 11:22 pm

*Bump* bara för att bumpa.

Kom igen folk! Det här kan bli fantastiskt! Vi kör!
Til Toppen Go down
LivviKin

LivviKin


Antall Innlegg : 46
Join date : 14.12.2012
Age : 29
Bosted : Yxlan

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Re: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptyMan Jun 24, 2013 8:12 am

Jag tänker fortfarande göra ett försök, vi får försöka få igång de andra också! Jag slipar på Finlandsvenskan, men jag ska försöka som Muminmamman, Snorkfröken och My såfort jag har tid. C:
Til Toppen Go down
Musse




Antall Innlegg : 93
Join date : 09.10.2012

I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Re: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) EmptyMan Jun 24, 2013 10:28 am

Vad kul, LivviKin! I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Silly

I dagsläget har jag inte jättemycket tid att lägga på projektet, men provspelningar välkomnas fortfarande från er som är intresserade.
Til Toppen Go down
Sponsored content





I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty
PosteTema: Re: I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)   I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning) Empty

Til Toppen Go down
 
I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag
» Svensk Dubbning av Little Witch Academia
» Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!)
» Digimon Frontier(Ändrar till Tri) Svensk Dubbning (Omgjord projekt)
» EVABRIDGED svensk fandub

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Auditions-
Gå Til: