Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!)

Go down 
+2
Ahturos
Maruchi
6 posters
AvInnlegg
Maruchi

Maruchi


Antall Innlegg : 12
Join date : 15.03.2013
Age : 30

Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!) Empty
PosteTema: Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!)   Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!) EmptyMan Mar 25, 2013 7:57 pm

*LÅNG TRÅD* Hoppas jag gör rätt nu ^^;; säg till om tråden inte ska vara här eller om jag gjort något annat fel ;A;

I alla fall...
Animen är väldigt lång, men trots det vill jag i alla fall försöka med de första avsnitten.

Regler:
* Mikrofon utan brus
* Blås ej i micken när du spelar in repliker ;W;''
* Gör ditt bästa att leva dig in i rollen
Övrigt:
* Du får provspela till hur många karaktärer du vill.
* Det är okej att komma på egna repliker under provspelning bara du pratar med karaktärens röst.
* Det kommer fler roller efter varje avsnitt såsom statister/clowkort/fler viktiga karaktärer.

Provspelningar skickas till: [You must be registered and logged in to see this link.]

När jag har valt ut roller postas de här med, så håll ett öga på tråden.

HUVUDKARAKTÄRER

Sakura Kinomoto / tjej
Bild: [You must be registered and logged in to see this link.]
Röstpersonlighet: Rätt sprallig och ljus röst.
Annan info: Omtyckt av många i skolan för sina talanger såsom matlagning och sport, blir Cardcaptor när hon av misstag släppt alla Clowkort fria.
Provrepliker: "*glatt* Allting kommer bli okej!", "*argt* Jag är inget monster!", "*drömmande* Kanske får jag träffa Yukito idag...", "Kan det vara ett Clowkort jag känner av?"
Cerberus Kero-chan / kille
Bild: [You must be registered and logged in to see this link.]
Röstpersonlighet: Stark (vi kan ta typ Stockholms)-dialekt, högljudd och bestämd. Kan lika gärna va spelad av en tjej.
Annan info: Sidekick till Sakura, väktare av Clowkorten, spelar mycket TV-spel och äter sötsaker.
Provrepliker: "*arg* Ah! Du fick mig att få Game Over!", "Kortet du såg tidigare måste vara Watery!", "Vart är den utsökta tårtbiten du lovade mig?"
Cerberus Kero-chan 2 (FÖRVANDLAD) / kille
Bild: [You must be registered and logged in to see this link.]
Röstpersonlighet: Mörk manlig röst, skiftar mellan seriös och skämtsam.
Annan info: Resultatet av att hans mästare samlat in Firey och Earthy.
Provrepliker: "Jag är clowkortens väktare..", "Men du måste ju bara erkänna att jag ser helcool ut i den här formen!"
Shaoran Li / kille
Bild: [You must be registered and logged in to see this link.]
Röstpersonlighet: Envis, argsint.
Annan info: Kom till Japan för att fånga Clow-korten före Sakura.
Provrepliker: "*arg* Du kan inte fånga Clowkortet på det sättet, kan du ingenting?!", "Jag får inte svika min familj...", "Det här är min kompass som känner av alla kort i närheten!", "*irriterad* Meiling, gå hem.."
Tomoyo Daidouji / tjej
Bild: [You must be registered and logged in to see this link.]
Röstpersonlighet: Lugn och sansad, fangirlar också.
Annan info: Rik körsångerska som älskar att filma Sakura.
Provrepliker: "*förtvivlad* Åh nej, jag glömde filma allt!", "Jag sydde en jättesöt kostym åt dig igår, Sakura.", "Behöver vi hjälp så kan jag bara ringa mina livvakter."

ÅTERKOMMANDE STORA ROLLER

Toya Kinomoto / kille
Bild: [You must be registered and logged in to see this link.]
Röstpersonlighet: Rätt mörk röst, retsam mot Sakura.
Annan info: Sakura's storebror, mycket skicklig på många saker, kan se saker andra inte kan.
Provrepliker: "*skämtsamt* Äter du Sakura's mat Yukito, så lär du vara förgiftad nu.", "*skämtsamt* Nämen titta! Monstret är hemma! Högljudd som alltid", "*förvånad* Jag känner igen dig.. du var min lärare för många år sedan."
Fujitaka Kinomoto / kille
Bild: [You must be registered and logged in to see this link.]
Röstpersonlighet: Väldigt lugn och förstående.
Annan info: Historielärare, Sakura och Toya's pappa, bra på att laga mat.
Provrepliker: "Vill du att jag ska lära dig hur man lagar kroketter?", "Jag kommer jobba övertid, så snälla ta handom huset."
Yukito Tsukishiro / kille
Bild: [You must be registered and logged in to see this link.]
Röstpersonlighet: Mycket snäll och glad.
Annan info: Toya's bästa vän, äääääälskar mat.
Provrepliker: "Ska du ha den sista riskakan? Annars tar jag den gärna.", "*glad* Åh, är den chokladlådan till mig?", "Sakura är lika glad som vanligt ser jag."
Meiling Li / tjej
Bild: [You must be registered and logged in to see this link.]
Röstpersonlighet: Energisk och gnällig.
Annan info: Beroende utav Shaoran som hon påstår vara hennes fästman.
Provrepliker: "Utmana mig inte Sakura, jag är mästare i kampsport!", "Shaoran kommer ta hem Clowkortet och det vet du!", "Vänta Shaoran! Varför går du så fort för!"

MINDRE ROLLER


Nadeshiko Kinomoto / tjej
Bild: [You must be registered and logged in to see this link.]
Röstpersonlighet: Som Fujitaka (lugn och förstående röst) fast kvinnlig.
Annan info: Sakura's och Toya's bortgångna mamma.
Provrepliker: "*glatt* Jag måste titta till mina barn ibland, hur dom har det och så..."
Rika Sasaki / tjej
Bild: [You must be registered and logged in to see this link.]
Röstpersonlighet: Blyg och försiktig.
Annan info: Klasskamrat till Sakura. Mogen för sin ålder, är kär i sin lärare Terada.
Provrepliker: "Många tycker tydligen att jag är mycket bra på att baka... det kanske är sant.", "*drömmande* Undrar om Magister Terada kommer tycka om bakelsen..."
Takashi Yamazaki / kille
Bild: [You must be registered and logged in to see this link.]
Röstpersonlighet: Nästan löjligt glad.
Annan info: Klasskamrat till Sakura. Mytoman som överdriver historier.
Provrepliker: "Vart är du påväg, Shaoran? Du har ett klassrum att städa!", "Det är som sagan om haren och sköldpaddan!"
Chiharu Mihara / tjej
Bild: [You must be registered and logged in to see this link.]
Röstpersonlighet: Vanlig tjejröst.
Annan info: Klasskamrat till Sakura. Nära vän till Takashi, som oftast ses skojbråka med honom.
Provrepliker: "Naoko har alltid en spökhistoria att berätta, inte sant?", "*suck* Nu överdriver Takashi med sina berättelser igen."
Naoko Yanagisawa / tjej
Bild: [You must be registered and logged in to see this link.]
Röstpersonlighet: Vanlig tjejröst, ljus.
Annan info: Klasskamrat till Sakura. Dålig på idrott men älskar att läsa, särskilt spökhistorier.
Provrepliker: "Det sägs att det finns ett spöke i skolan när den har stängt.", "*imponerad* Finns det någonting Sakura INTE är bra på?"

Mer posts kommer komma upp om statistroller / clow-korts-roller osv när det gått ett klipp/avsnitt.

Have fun! Smile


Sist endret av Maruchi den Tor Mai 08, 2014 4:59 pm, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Ahturos

Ahturos


Antall Innlegg : 86
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Uppsala

Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!) Empty
PosteTema: Re: Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!)   Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!) EmptyTir Mar 26, 2013 8:11 am

Perfekt skrivit och struktuerat. Ja jag ska göra lite små tester här och där och Yuki igen om någon vecka.
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Ahturos?feature=mhee
LivviKin

LivviKin


Antall Innlegg : 46
Join date : 14.12.2012
Age : 29
Bosted : Yxlan

Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!) Empty
PosteTema: Re: Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!)   Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!) EmptyTir Mar 26, 2013 9:08 am

Jag kommer att göra audition för de flesta tjej-karaktärerna samt kanske Kero. ;v; Så jag bidrar med så mycket jag bara kan för att hjälpa till med det här projektet, det är verkligen jättespännande! Jag ser fram emot det! 8D
Til Toppen Go down
lorlifi

lorlifi


Antall Innlegg : 16
Join date : 15.10.2012
Age : 31
Bosted : Göteborg

Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!) Empty
PosteTema: Rubrik: Sv: Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning    Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!) EmptyTir Mai 14, 2013 9:48 am

Åh~

Jag kommer att göra audition Very Happy

Det hade varit roligt om Kero-chan fick en dialekt då han i animen pratar Kansai-ben (en dialekt som pratas i Kansai, i Japan)
Til Toppen Go down
Soscla

Soscla


Antall Innlegg : 29
Join date : 22.10.2012

Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!) Empty
PosteTema: Re: Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!)   Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!) EmptyTor Mai 16, 2013 3:47 pm

Jag testade lite saker och skickade! Jag hoppas att du fick det, så att jag skickade det till nån helt annan random filur som nu är högst förvirrad O_o
Til Toppen Go down
TheMewAlchemist

TheMewAlchemist


Antall Innlegg : 26
Join date : 22.11.2012
Age : 27
Bosted : Nynäshamn

Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!) Empty
PosteTema: Re: Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!)   Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!) EmptyMan Jun 10, 2013 10:33 am

Ifall ni behöver en stockholmare så kan jag självklart pröva till Kero Very Happy älskar honnom ^^
Til Toppen Go down
Sponsored content





Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!) Empty
PosteTema: Re: Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!)   Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!) Empty

Til Toppen Go down
 
Cardcaptor Sakura - Svensk Dubbning (Dött projekt, kanske återuppstår!)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Digimon Frontier(Ändrar till Tri) Svensk Dubbning (Omgjord projekt)
» Kingdom Hearts 356/2 Days Svensk Fan Dubbning med shafirasabbag
» Svensk Dubbning av Little Witch Academia
» I Mumindalen - "Snorkens flygande skepp" (Svensk dubbning)
» Pokemon Black & White 2 Trailer på Svenska?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Auditions-
Gå Til: