*LÅNG TRÅD* Hoppas jag gör rätt nu ^^;; säg till om tråden inte ska vara här eller om jag gjort något annat fel ;A;
I alla fall...
Animen är väldigt lång, men trots det vill jag i alla fall försöka med de första avsnitten.
Regler:* Mikrofon utan brus
* Blås ej i micken när du spelar in repliker ;W;''
* Gör ditt bästa att leva dig in i rollen
Övrigt:* Du får provspela till hur många karaktärer du vill.
* Det är okej att komma på egna repliker
under provspelning bara du pratar med karaktärens röst.
* Det kommer fler roller efter varje avsnitt såsom statister/clowkort/fler viktiga karaktärer.
Provspelningar skickas till: [You must be registered and logged in to see this link.]När jag har valt ut roller postas de här med, så håll ett öga på tråden.
HUVUDKARAKTÄRER
Sakura Kinomoto / tjejBild:
[You must be registered and logged in to see this link.]Röstpersonlighet: Rätt sprallig och ljus röst.
Annan info: Omtyckt av många i skolan för sina talanger såsom matlagning och sport, blir Cardcaptor när hon av misstag släppt alla Clowkort fria.
Provrepliker:
"*glatt* Allting kommer bli okej!", "*argt* Jag är inget monster!", "*drömmande* Kanske får jag träffa Yukito idag...", "Kan det vara ett Clowkort jag känner av?"Cerberus Kero-chan / killeBild:
[You must be registered and logged in to see this link.]Röstpersonlighet: Stark (vi kan ta typ Stockholms)-dialekt, högljudd och bestämd. Kan lika gärna va spelad av en tjej.
Annan info: Sidekick till Sakura, väktare av Clowkorten, spelar mycket TV-spel och äter sötsaker.
Provrepliker:
"*arg* Ah! Du fick mig att få Game Over!", "Kortet du såg tidigare måste vara Watery!", "Vart är den utsökta tårtbiten du lovade mig?"Cerberus Kero-chan 2 (FÖRVANDLAD) / killeBild:
[You must be registered and logged in to see this link.]Röstpersonlighet: Mörk manlig röst, skiftar mellan seriös och skämtsam.
Annan info: Resultatet av att hans mästare samlat in Firey och Earthy.
Provrepliker:
"Jag är clowkortens väktare..", "Men du måste ju bara erkänna att jag ser helcool ut i den här formen!"Shaoran Li / killeBild:
[You must be registered and logged in to see this link.]Röstpersonlighet: Envis, argsint.
Annan info: Kom till Japan för att fånga Clow-korten före Sakura.
Provrepliker:
"*arg* Du kan inte fånga Clowkortet på det sättet, kan du ingenting?!", "Jag får inte svika min familj...", "Det här är min kompass som känner av alla kort i närheten!", "*irriterad* Meiling, gå hem.."Tomoyo Daidouji / tjejBild:
[You must be registered and logged in to see this link.]Röstpersonlighet: Lugn och sansad, fangirlar också.
Annan info: Rik körsångerska som älskar att filma Sakura.
Provrepliker:
"*förtvivlad* Åh nej, jag glömde filma allt!", "Jag sydde en jättesöt kostym åt dig igår, Sakura.", "Behöver vi hjälp så kan jag bara ringa mina livvakter."ÅTERKOMMANDE STORA ROLLERToya Kinomoto / killeBild:
[You must be registered and logged in to see this link.]Röstpersonlighet: Rätt mörk röst, retsam mot Sakura.
Annan info: Sakura's storebror, mycket skicklig på många saker, kan se saker andra inte kan.
Provrepliker:
"*skämtsamt* Äter du Sakura's mat Yukito, så lär du vara förgiftad nu.", "*skämtsamt* Nämen titta! Monstret är hemma! Högljudd som alltid", "*förvånad* Jag känner igen dig.. du var min lärare för många år sedan."Fujitaka Kinomoto / killeBild:
[You must be registered and logged in to see this link.]Röstpersonlighet: Väldigt lugn och förstående.
Annan info: Historielärare, Sakura och Toya's pappa, bra på att laga mat.
Provrepliker:
"Vill du att jag ska lära dig hur man lagar kroketter?", "Jag kommer jobba övertid, så snälla ta handom huset."Yukito Tsukishiro / killeBild:
[You must be registered and logged in to see this link.]Röstpersonlighet: Mycket snäll och glad.
Annan info: Toya's bästa vän, äääääälskar mat.
Provrepliker:
"Ska du ha den sista riskakan? Annars tar jag den gärna.", "*glad* Åh, är den chokladlådan till mig?", "Sakura är lika glad som vanligt ser jag."Meiling Li / tjejBild:
[You must be registered and logged in to see this link.]Röstpersonlighet: Energisk och gnällig.
Annan info: Beroende utav Shaoran som hon påstår vara hennes fästman.
Provrepliker:
"Utmana mig inte Sakura, jag är mästare i kampsport!", "Shaoran kommer ta hem Clowkortet och det vet du!", "Vänta Shaoran! Varför går du så fort för!"
MINDRE ROLLERNadeshiko Kinomoto / tjejBild:
[You must be registered and logged in to see this link.]Röstpersonlighet: Som Fujitaka (lugn och förstående röst) fast kvinnlig.
Annan info: Sakura's och Toya's bortgångna mamma.
Provrepliker:
"*glatt* Jag måste titta till mina barn ibland, hur dom har det och så..."Rika Sasaki / tjejBild:
[You must be registered and logged in to see this link.]Röstpersonlighet: Blyg och försiktig.
Annan info: Klasskamrat till Sakura. Mogen för sin ålder, är kär i sin lärare Terada.
Provrepliker:
"Många tycker tydligen att jag är mycket bra på att baka... det kanske är sant.", "*drömmande* Undrar om Magister Terada kommer tycka om bakelsen..."Takashi Yamazaki / killeBild:
[You must be registered and logged in to see this link.]Röstpersonlighet: Nästan löjligt glad.
Annan info: Klasskamrat till Sakura. Mytoman som överdriver historier.
Provrepliker:
"Vart är du påväg, Shaoran? Du har ett klassrum att städa!", "Det är som sagan om haren och sköldpaddan!"Chiharu Mihara / tjejBild:
[You must be registered and logged in to see this link.]Röstpersonlighet: Vanlig tjejröst.
Annan info: Klasskamrat till Sakura. Nära vän till Takashi, som oftast ses skojbråka med honom.
Provrepliker:
"Naoko har alltid en spökhistoria att berätta, inte sant?", "*suck* Nu överdriver Takashi med sina berättelser igen."Naoko Yanagisawa / tjejBild:
[You must be registered and logged in to see this link.]Röstpersonlighet: Vanlig tjejröst, ljus.
Annan info: Klasskamrat till Sakura. Dålig på idrott men älskar att läsa, särskilt spökhistorier.
Provrepliker:
"Det sägs att det finns ett spöke i skolan när den har stängt.", "*imponerad* Finns det någonting Sakura INTE är bra på?"Mer posts kommer komma upp om statistroller / clow-korts-roller osv när det gått ett klipp/avsnitt.
Have fun!