Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ixion Saga DT Abridged [NERLAGD]

Go down 
AvInnlegg
polkagrisar

polkagrisar


Antall Innlegg : 32
Join date : 09.10.2012
Age : 30
Bosted : Halland

Ixion Saga DT Abridged [NERLAGD] Empty
PosteTema: Ixion Saga DT Abridged [NERLAGD]   Ixion Saga DT Abridged [NERLAGD] EmptyLør Nov 16, 2013 1:38 am

Hej där, det är jag som är den där killen som du förmodligen inte ens vet vem det är, eller måste tänka efter lite på om du hört/träffat mig innan.
Men det gör inget för här kommer jag med information om mitt senaste projekt. Ixion Saga DT Abridged. Jag har äntligen fått klart ett manus och första avsnittet borde ligga på runt 5-7 min.

Vad är Ixion Saga DT?
Well... Ixion Saga DT är en komedi anime och handlar i grund och botten om en kille som sugs in i ett spel (annat universum?) och ska ta sig hem igen.

Vad är "Abridged"?
1. Ta tex. en anime som du gillar.
2. Förkorta ner animen. (antar att det inte är ett måste, men blir roligare. (outofcontext saker är kul har jag hört))
3. Gör animen jätterolig, intressant och hilarious. (och random, I love me some random)

Vad behövs för det här projektet?
Röster! Röster! Röster! och mera röster!
Allt kommer att vara på engelska, och rösterna som behövs i första avsnittet är som tur är inte jätte många.
Det som är bra med abridged är att tjejer kan spelas av killar (det kan ge komedisk effekt), men att ha riktiga tjejer är alltid ett plus.
Man kan även spela mer än en roll om man har tid/orkar/kan/vill.

Karaktärer
Main Party
Kon: | Kille | Självsäker, rolig | oskuld | Huvudkaraktären som kommer till en annorlunda värld (Youtube: Abridged test 2, Abridged test 3)
Princess: | Tjej | Tyken, Jobbig röst, översittare | Prinsessan (Youtube: Abridged test 2)
Sanglain (Ogre) | Kille | Hans japanska voiceactor är Zoro från One Piece | Beskyddande, hatar quotes | Skyddar Prinsessan (Youtube: Abridged test 2, Abridged test 4)
Mariandel | Tjej | Tyken/Trevlig, cool, kille/tjej | Tjejen som är med prinsessan och Sanglain, är en "tjej". (Youtube: Abridged test 2)
Other Main Characters
Mysterious Girl: | Tjej | "Gullig", självständig | Lurar in Kon till en annan värld (Youtube: Abridged test 3)
Team Inkognito
ED: | Kille | Korkad, prioriterar felsaker | Ledare över "Team Inkognito" (Youtube: Abridged test 1)
Variantion: | Kille | Den "smarta" i teamet och även den med mest repliker tillsammans med ED. (Youtube: Abridged test 1, Abridged test 4)
Leon: | Kille | Säger inte mycket | Är machochist | (Youtube: Abridged test 1)
KT: | Tjej | En tjej, ingen vet att hon är en tjej. | (Youtube: Abridged test 1)
Gustaf: | Kille | Alltid full och flummig | (Youtube: Abridged test 1)


Extra:
Male Merchant: | Säljer "Balls" | (Youtube: Abridged Ball sacks)
Female Merchant: | Desperat att sälja något då hon inte har kunnat ge mat till sina barn på flera veckor |
Flying Merchant: | Kille | Säljer kondomer |
Shoe Merchant: | Kille | Säljer skor |
Guards: | Killar | Blir spöade | Har ett par repliker förutom att bli spöade.

Vad kan jag förvänta mig av den här Abridgen?
Den innehåller inte många "fula" ord. Dom värsta just nu är: [fricking, boobs, penis, ballsacks, hell, moron, retard, bitch] (detta är alla i första avsnittet. på ett 8.5 sidor manus).
Den innehåller inte skrikande och jobbiga ljud.
Den kommer vara "lipsynkad", av mig.
Den lär vara rolig att kolla på, även för dom som inte har sett original animen.

Exempel på hur scener kan se ut finns på min youtube kanal. Kom bara ihåg att alla videos där är prototyper och kommer att ändras (både lite manusvis och med lipsynch. [alla röster är placeholders]  Prinsessans röst kanske jag kommer göra själv och på liknande sätt)
Ni kan använda videorna för att se ungefär hur det är tänkt.
[You must be registered and logged in to see this link.]

Jag har ingen deadline, utan skriv bara här om ni tycker det verkar intressant, om ni har några frågor eller om ni har något att klaga på.
Jag kan även nås på min mail: [You must be registered and logged in to see this link.]
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/polkagrisar
 
Ixion Saga DT Abridged [NERLAGD]
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ixion Saga ST Swedish Collab With MissMarsvin
» Röster till en special video. (Nerlagd)
» Dragonball Z Abridged Avsnitt 4
» Dragonball Z Abridged Avsnitt 3
» Kämpfer Abridged-auditions! (Swedish dub)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Auditions-
Gå Til: