Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Flera återkommande röster sökes till Yu-Gi-Oh Abridged, säsong tre!

Go down 
AvInnlegg
SwedishKuriboh

SwedishKuriboh


Antall Innlegg : 89
Join date : 09.10.2012
Age : 34
Bosted : Sandarne

Flera återkommande röster sökes till Yu-Gi-Oh Abridged, säsong tre! Empty
PosteTema: Flera återkommande röster sökes till Yu-Gi-Oh Abridged, säsong tre!   Flera återkommande röster sökes till Yu-Gi-Oh Abridged, säsong tre! EmptyFre Okt 21, 2016 11:10 pm

Hallå!

Jag kommer snart att behöva VÄLDIGT många extraröster till min Yu-Gi-Oh Abridged-dubb, och väljer därför att hålla öppna provspelningar! =3

Det är fortfarande ett par avsnitt kvar innan rösterna kommer att behövas, men jag tänkte att jag kunde köra igång redan nu (då somliga tycks ha behövt vänta väldigt länge på provspelningar, när de behövt det).
Det är bara manliga karaktärer, men alla är välkomna att prova för precis vem de vill!

Notera även att samtliga karaktärer kommer att vara återkommande i säsong tre, och således behöver jag lita på att du kan spela in repliker någorlunda löpande, om du skulle få en roll.
Jag har några idéer om vem/vilka jag vill ha i vilka roller, men vill ändå hålla provspelningar för att se om någon kan överraska mig! Därför kommer inga roller att bestämmas förrän det är dags att spela in till avsnitt 46!


Här följer en lista över de roller jag söker, ungefärlig beskrivning av vilken sorts röst jag är ute efter samt ett par repliker du kan testa för.
Ta ett par tagningar och mejla i en ljudfil till [You must be registered and logged in to see this link.]

För ytterligare referens har jag också klippt ihop en liten video med scenerna ur engelska versionen där nedanstående repliker sägs. [You must be registered and logged in to see this link.]



Noah Kaiba
Röstläge: Väldigt ung pojkröst (kan lika väl ha en mansröst som en kvinnoröst), men med en väldigt manipulativ och diabolisk ton

Testrepliker: 48 (självsäkert) "Skämta medan du kan, Yugi. Du försenar bara det oundvikliga. Segern är fortfarande inom räckhåll. Ahhh, jag känner för att fira. Aktivera discoläge! Hahahahahahahaha!"

(frustrerat) "Du ska ju be om nåd, inte godis!"

(falsk empati) "Stackars Mokuba, övergiven av den enda familj han någonsin känt. Men vi kan vara en familj tillsammans, Mokuba. Bara du och jag... bröder..."

(genuint och uppriktigt) "Jag är så glad, far. Inget annat än min olägliga död kan förstöra det här."





Gansley
Röstläge: Gammal man, lite knakig och hes

Testrepliker: 47(översittar-aktigt) "Det är sant! 4Kids bestämde sig äntligen för att få slut på det här. Från och med nu, om barn vill se anime på TV så får de nöja sig med repriser av Avatar: The Last Airbender!"

48(kaxigt och självsäkert) "Du har förlorat, Yugi! Din lilla Kuriboh var kul en liten stund, men nu har han stannat för länge."

(svar på förolämpning) "Jag är inte en galen sjögurka!"



Nesbitt
Röstläge: Relativt vanliga mansröst

Testrepliker: 51 "Var hälsad, lägre livsformer! Jag är Mecha Nesbitt, mästare över 4Kids handelsvaruenhet! Jag kontrollerar det horisontella, det vertikala! Jämfört med mig så är ni ingenting!"

(desperat) 51 "Mr. Kaiba! Jag ber er att tänka om!"

51 "Det här är skälet till varför robotar är överlägsna människor: era känslor kommer alltid att ta överhand! Dessutom har jag raketdrivna knytnävar."



Johnson
Röstläge: Fisförnäm och lite snobbig röst


Testrepliker: 50 "Jag tar dig till domstol, Joseph! Välkommen till 4Kids rättegång! Den ärade Judge Man dömer hela skiten, yo!"

50 "Svär du att tala sanningen, hela sanningen och inget annat än sanningen?"

"Under alla min år i rätten så kan jag ärligt säga att jag aldrig sett så mycket förtal."



Lector
Röstläge: Mörk röst, helst med amerikansk brytning

Testrepliker: "(skratt) Well I say, det ser ut som om vi möts igen, Mr. Kaiba!

"Mr. Kaiba, jag säger då, du har ett sämre minne än min farfars guldfisk! Boy, I say boy! Boy!"

"Låt mig ge dig ett exempel. Ser du risbollen? Nu är det en hamburgare. Och nu är det en cheeseburgare! Du förstår, Mr. Kaiba, det är mejeriprodukten som verkligen gör den amerikansk."

"Nu framkallar jag Moe Missile Maiden! Och är hon inte gulligare än en nallebjörn inslagen i hundvalpar?"


Crump
Röstläge: Mörk, skrovlig och sliskig/obehaglig (observera att alla som provar för Crump också måste prova som Téa, vars hjärna Crump tar över vid ett senare skede, och således behöver du även kunna prata i falsett)


Testrepliker: 49 "Du förstår bara inte pingvinens skönhet! De är så aerodynamiskt perfekta. Ser du det inte? Formen, lukten, *slurps* smaken av pingviner. Pingviner. PINGVINER!!!"

49 "Det är lönlöst, Téa. När jag avfyrat min Penguin Torpedo så kommer dina livspoäng reduceras till noll! Och din välformade tonårsflicke kropp kommer att bli min! Whahahahahahahaha! Jag... fan... älskar... pingviner!"

50 (falsett) "Du Yugi, jag skulle gärna bryta några lagar... med dig (slurps)... sexuellt..."

51 (falsett) "Jag är ingen människa! Jag är en pingvinnnnnn! Jag menar, jag är en man... kvinna... tjej... en sexig, sexig tonårstjej! Mmmmmmm, tentakelerotik... (Licks lips)."



Gozaburo Kaiba
Röstläge: Mörk, väldigt självsäker ton, men också kapabel att attackera och skälla ut någon.


Testrepliker: 49 (sista meningen ska sägas väldigt snabbt) "Jag vill att du ska bli precis så kallhjärtad som mig. Jag vill projicera varenda gnutta av mitt hat på dig. Men mest av allt så vill jag att du ska bli en skugga av min andra döda son.

50 "Det räcker! Jag finansierar inte ditt projekt. Istället tänker jag använda alla mina pengar för att skapa massförstörelsevapen som kommer att hota världsfreden!"

(första meningen skriks ut i vrede, resten låter lugnare) "Håll käft, din lilla slyngel!! … jag menar, min älskade son. Säg mig, Seto, vad skulle du göra om du fick bestämma över KaibaCorp?"





Hobson
Röstläge: Högljudd, väldigt korkad, talar i ofullständiga meningar.


Testrepliker: 49 "HOBSON KROSSA!!!"

49 "En dag Hobson krossa allting! Sen Hobson tvinga dem putsa silver!"

"Yaaaaaay!!"
Til Toppen Go down
https://www.youtube.com/user/SwedishKuriboh
 
Flera återkommande röster sökes till Yu-Gi-Oh Abridged, säsong tre!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Statister sökes till Batman; Harley and Ivy #1
» Norska Röster till en Batman dub
» Röster till en special video. (Nerlagd)
» Yu-Gi-Oh! GX Abridged på svenska (Söker dubbar röster) [Audition stängd]
» Elementens Magi Röstskådespelare Sökes

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Dubber - Småklipp :: Auditions-
Gå Til: